Sunday, February 28, 2010

BADUT 1MALAYSIA


Ada iras-iras BADUT 1MALAYSIA tak?..

Najib dan senyuman – Awang Selamat

Setakat ini, Najib sentiasa tenang dan sabar. Tidak pernah melatah meskipun berdepan isu-isu yang panas dan bergelora. Marahnya disulam dengan baik. Kecewanya tidak mudah tertonjol. Yang sentiasa tertampil adalah senyuman. Perilakunya sentiasa harmoni.

Awang mendapat banyak maklum balas daripada orang ramai yang gembira dengan keceriaan Najib terutama ketika turun padang bersama rakyat. Beliau sentiasa merendah diri. Tetapi dalam menghadapi asakan politik pembangkang, jangan ambil mudah Najib. Dalam senyuman, beliau melawan dengan bijak. Buku sudah bertemu ruas. – Petikan dari Mingguan Rasis Malaysia


usinkata;... Terus terang hati ini nak kata...hati ini langsung tidak mempercayai bahawa Najib seorang yg bijak berpolitik dan mempunyai PR yg baik utk bertemu rakyat..

Jika dilihat dari sejarah politik beliau sejak dari tercalonya menjadi Ahli Palimen paling muda ketika itu dan seterusnya menjadi Ahli Parlimen Pekan sehingga la sekarang..ternyata kelonjakan beliau naik meniti puncak hanya atas usaha org lain...

Politik Najib hanyalah ehsan dari pemimpin Umno yg inginkan legasi Tun Abdul Razak..jika beliau bukan anak Razak sudah tentu dia kini bukan PM Malaysia..

Kini beliau menjawat jawatan yg paling "panas"..segala tindak tanduknya menjadi perhatian..

Apakah yg beliau ada...lihatlah ucapanya..semuanya sudah siap tersedia..skrip sudah dibuat..

Lihatlah tindakan yg dibuatnya semua sudah difikirkan oleh org lain..bukan dirinya dan bukan datang dari lubuk hatinya..

Satu contoh perkara yg mg dtg dari hatinya..Usahawan Glokal..namun kini mana perginya usahawan Glokal...tiada satu usahawan glokal yg lahir..

Sekarang Najib sudah memukau rakyat Malaysia dengan 1Malaysia..jauh disudut hati ini bukan mantera yg datang dari hatinya..hanya mulut sj yg berkata-kata..

Sukar nak percaya anak bangsawan sanggup berpeluh dan merendah diri...dengan gaya hidup yg makan xjenuh..mewah..adakah akan ada" jiwa rakyat" didalam hatinya..

Kejiwaan Rakyat yg dipamerkan olehnya hanya bermula ketika beliau menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri ..itupun dibuat-buat...menyampah aku..

Dan kini sebagai Perdana Menteri Malaysia..lagila dibuat-buat..meluat aku..jangal langkah dan gaya yg dipertontonkan dengan slogan 1Malaysia..apatah lagi diapit dengan "Ros Rambut Keras"..lagi la pelik..

APCO dan Rosmah adalah hatinya..sementara Mahathir pula dilayan sekadar ingin mengambil hati..ye la..dh tua..nanti merajuk pulak..

Walaupun Rosmah berkali-kali menafikan dia kini yg mengambil peranan menjadi Perdana Menteri Malaysia..berjuta kali-kali jugak lah ramai yg mempercayainya...

Bolehlah diandaikan bahawa Rosmah adalah Mak Andam....manakala APCO adalah Jurusolek..

Najib hanya membiarkan dirinya diperlaku sepuas hati mereka ...bagi memenuhi tuntutan nafsu..

Dan kini mereka berdua berjaya mencipta " BADUT 1MALAYSIA" yg hanya senyum 24jam..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009