Friday, February 26, 2010

YB Zul ke UMNO/BN , YB Ku Li ke PKR/PR


Kau kesini aku kesitu..adil kan.!!

Mungkinkah sehari dua lagi akan berlaku satu pertukaran Ahli Parlimen antara BN dan PR..

Adakah ini boleh diertikan dengan penukaran suka sama suka atau merujuk kembali sistem barter yg diamalkan dizaman dahulu kala..

Produk PR
Kita sudah maklum bahawa didalam PR khususnya PKR terdapat seorang MP yg begitu menyesakan dada serta menyempitkan ruang pernafasan PKR serta PR..dan MP itu tidak lain tidak bukan YB Zulkifli Noordin MP Kulim Bandar Baharu...

Umum juga telah tahu bagaimana YB Zul ini berjaya menyesakan dada serta menyempitkan ruang pernafasan PKR dan segala keperitan yg dialami oleh PKR bakal diubati setelah kepulangan YB Zul dari Korea atasan urusan "misteri" yg memaksa untuk beliau hadiri

Maka dengan tindakan pemergian YB Zul ke Korea itu..PKR juga "terpaksa" "memaksa" Lembaga Displin PKR utk bersidang di awal mac ini dengan kewajiban YB Zul mesti turut serta setelah pulang dari Korea..

Dan ramai sudah meneka YB Zul bakal "dikeluarkan" dari padang politik PKR..namun sebelum tiupan wisel penamat yg ditiup oleh Lembaga Displin PKR..segala kemungkin boleh berlaku..samada "bebaskan" diri sendiri atau "dibebaskan" oleh PKR dengan bermaruah..



Produk BN
Isu royalti atau "cash payment" 5 % yg menjadi idaman Kerajaan Negeri Kelantan bukan sahaja memeningkan Kerajaan Pusat pimpinan Najib Razak tetapi turut sama menyebabkan UMNO bagaikan diluah mati anak ditelan mati bapak..

Segalanya berpunca dari keinginan Ketua Pembangkang dan juga pimpinan PR yg merasakan perlunya penglibatan KU Li utk menduduki kerusi Pengerusi Kaukus Royalti Minyak Negeri Kelantan..

Kepantasan degup jantung UMNO yg sudah tua itu diluar dari kebiasaan dan boleh mengundang serangan sakit jantung apabila mendapat berita bahawa Ku Li amat suka sekali serta bersetuju utk bersama-sama memperjuangkan Royalti Minyak buat rakyat negeri Kelantan..

Belum pun sempat reda degupan jantung yg luar biasa itu...UMNO turut diserang strok yg hampir melumpuhkan separuh badanya apabila menyaksikan Ku Li dengan wajah yg begitu manis berada disisi Menteri Besar Kelantan di sebuah ceramah yg dihadiri puluhan ribu rakyat Kelantan di Stadium keramat Sultan Muhamad ke 4 di Kota Bharu..memperjelaskan "Hak Rakyat Kelantan terhadap Royalti Minyak"..

Setelah itu..apabila Ku Li menyaksikan bahawa UMNO semakin parah maka diubatinya dengan lafaz bahawa beliau (Ku Li) masih lagi ingin menyambung hayat UMNO dengan kenyataan "Aku Masih Setia Kepada Perjuangan UMNO"..

Akujanji yg dilafazkan oleh Ku Li itu rasanya sukar ditelan tanpa rasa pahit oleh UMNO dengan mudah..

Ini kerana Ku Li adalah pengasas Semangat46 yg kuat memperjuangankan perjuangan UMNO sebelum ianya diharamkan...dan UMNO yg wujud sekarang adalah UMNO Mahathir...

Rasanya Ku Li amat arif bab-bab perjuangan Umno dulu dan Umno sekarang..

Dan keyakinan bahawa Ku Li setia dengan perjuangan UMNO lama dan bukan perjuangan Umno sekarang peninggalan Mahathir kepada Najib..



Akhirkata
Dengan akujanji Ku Li yg setia kepada perjuangan Umno wajarkah kita membayangkan bahawa Ku Li akan membakar akujanji itu dengan menyertai PKR setelah PKR dan PR sekali lagi menyaksikan Anwar ke Sungai Buloh..

Atau kita akan menyaksikan pertukaran yg penting tercatat buat sejarah Malaysia apabila penukaran MP diantara BN dan PR..

Ini kerana jika berlakunya penukaran suka sama suka ini ...boleh menyebabkan semua pihak baik PR dan BN boleh tidur lena sehari dua malam...

Kedua-dua pihak akan mendapat peluru buat menembak kembali....PR boleh gunakan Ku Li utk menikam BN dan BN boleh menggunakan YB Zul utk merejam PR..adil bukan..

Rasanya jika andaian ini benar-benar terjadi ia bukan sahaja mencatatkan sejarah politik Malaysia malah ia turut juga menyaksikan kemusnahan Umno secara drastik setelah musnah separuh apabila Anwar dinyah dari BN dan juga Umno...dan PR langsung tidak ada kesan dengan pemergian YB Zul..

Beranikah Umno mengambil risiko ini dengan merelakan kepergian Ku Li ....sama-sama kita saksikan ...dah tak lama dah..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009