Saturday, February 20, 2010

Poootong !..Potong-potong..Poootong !


" Lepas nie.. kalau dh mcm-mcm peruntukan kakitangan kerajaan dipotong..hari-hari makan roti looo...tapi..harga roti pon dh naik nie.. aduyaiii !!!!

Kementerian nafi tiada peruntukan sambutan Hari Guru - Berita Haprak

KUALA LUMPUR: Kementerian Pelajaran menafikan dakwaan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) bahawa tiada peruntukan disediakan bagi sambutan Hari Guru Peringkat Kebangsaan di Kuantan, Pahang, 16 Mei depan.

Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom, menegaskan dakwaan itu tidak benar, sebaliknya beberapa ratus ribu ringgit akan diperuntukkan bagi memastikan perayaan kali ini tetap berlangsung seperti sambutan sebelumnya, walaupun kementerian menghadapi kekangan bajet pada tahun ini.

usinkata;....huhuhu..beberatus ribu ringgit ye!!..huhuhu..elok rasanya buat majlis baca doa selamat pon cukuplah...kan nk jimat...

Kesian kat cikgu-cikgi kita...majlis penghargaan buat golongan mulia ini hanyalah setahun sekali..

1Malaysia punya pasal..habis semua peruntukan yg sebelum ini dinikmati oleh semua pihak terpaksa dipotong atau dimansuhkan terus..

Rasanya ramai yg tak terkejut betapa macam-macam benda yg dipotong oleh Kerajaan UBN sejak dua menjak ini..

Kerajaan kini mengalami krisis kewangan..namun masih lagi mendabik dada bahawa Malaysia masih berada dilandasan yg betul utk pulih dari krisis ini..

Namun dengan pelbagai pemotongan peruntukan disana sini sudah cukup membuktikan dan meyakin semua pihak..Kerajaan sedang bergelut dan berhempas pulas utk keluar dari masalah krisis ini..

Semua patut tahu..apakah puncanya Malaysia masih lagi belum dapat mencari jalan keluar dari masalah in....Model Ekonomi Baru yg bakal dicanangkan tidak lama lagi oleh Najib..tidak akan dapat menghasilkan sesuatu yg positif secara drastik utk mempercepatkan Malaysia keluar dari krisis ini..

Semunya kerana para pelabur asing tidak dapat melabur akibat dari ketidakpercayaan kepada sistem perundangan/kehakiman dan keselamatan di Malaysia yg dilanda masalah sejak dari 1998 lagi..

Tak percaya..tak mengapa...apa yang penting pemotongan tetap akan berlaku dan alasan utk berjimat cermat ...hahhahaha....menggelikan bulu ketiak saja..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009