Sunday, April 5, 2009

Cerita dari UUM...


*artikel ini terpilih utk disiarkan di kedahlanie.blogspot pada Ahad 05/04/09

Aku ke UUM Sintok kelmarin bukanya ke kampus UUM..tapi aku p umh
kakitangan UUM yg dok kat perumahan staff UUM yg mengadakan kenduri kecik akikah anak sulung dia...
Apa yg menarik kat UUM Sintok nie..liputan radio Msia amatlah xmemuaskan hati..sampai sahaja kat kat simpang jalan dr highway PLUS menuju ke arah UUM..liputan radio terganggau..puas adjust(almaklumlah aku pakai radio analog)..aku ingatkan pasai radia analog aku tue yg susah nk dpt siaran radio msia..tapi selepas bertanya pada tuan badan yg dok keja kat UUM tue mmg kws tue liputan radio msia susah nk dpt..katanya lagi..siaran tv pon payah nak dpt..dpt tv3 ja..yg lain hampeh..tapi kalau siara thailand senang..xpayah nk pakai parabola..
so apa yg mengairankan aku..kws UUM nie mmg gah namanya di msia..yer la..universiti yg pure dgn falkulti Pengurusan dan Perdagangan..(betul xtau..)tapi pasai pa penduduk sekita UUM tue siaran tv dan radio mcm dok hidup zaman 80an..harap pihak2 yg bertanggungjawab dpt selesaikan masalah nie..kalau xmalu ja..bukan apa..kebanyakan student yg study kat Sintok tue..suma org luar dr Kedah....renung2kan..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009