Sunday, April 12, 2009

Cerita lama RM120juta di Sungai Petani..?


Apakah benar Bandar Sungai Petani akan mempunyai sebuah kompleks ditengah-tengah pusat bandar yang menempatkan stesen bas,teksi dan perniagaan yang bernilai RM120 juta ..?

Mengikut maklumat projek ini akan dibina oleh MPSPK dan juga SPK Maju (M) Sdn Bhd...dan diluluskan oleh Kerajaan Negeri Kedah dibawah BN..papan iklan mengenai projek ini dinaikan pada 26 Mei 2008 lagi... projek ini akan mengambil masa utk siap sepenuhnya kira-kira 2 tahun dari tarikh projek ini diluluskan..kata MB Kedah pada waktu itu iaitu Datuk Seri Mahdzir Khalid..

Apa yang pasti sehingga sekarang langsung tidak kelihatan bahawa projek ini sedang berjalan iaitu dilokasi yang ditentukan di tapak stesen bas dan teksi yang sedia ada di Jalan Petri...tetapi skrg ada projek stesen bas express yang sedang berjalan iaitu lokasi asal stesen bas express berhampiran Pekan Lama..

Persoalan yang timbul inikah projek RM120juta yg diluluskan Kerajaan BN suatu ketika dulu?namun lokasi yg dinyatakan berbeza..

Harap Kerajaan Negeri yg baru ini pimpinan PAS dapat meneruskan projek RM120juta ini(sekiranya benar-benar berlaku) utk rakyat Sungai Petani...

tapi diharap juga check betul-betul adakah projek itu menekan belanja RM120juta...mcm xcaya jaa..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009