Saturday, April 11, 2009

Ekonomi Malaysia...alahaiii..



Kementerian Kewangan telah melancarkan satu website utk terus melaporkan kepada rakyat perlaksanaan Pakej Ransangan Ekonomi yang telah diumumkan oleh Menteri Kewangan iaitu PM Ke6...

http://www.ransanganekonomi.treasury.com.my/

terdapat kesilapan dr ejaan website diatas..berbanyak maaf...sy paparkan yang sebenarnya ; http://www.ransanganekonomi.treasury.gov.my/

aku kata; tak nampak langsung bahawa pakej2 ransangan ekonomi yg telah dilancarkan memberi manfaat kepada rakyat...namun begitu aku masih lagi berminat nak mengetahui apa yg bakal dirompak oleh Mukhriz plak selepas menjadi Timbalan Menteri MITI....umu telah tau yg Rafidah Aziz kaya raya setelah beberapa lama menduduki Kerusi Kementerian tersebut..

*amatlah mendukacitakan bahawa websie tersebut tidakdapat di access(mungkin xdibina lagi atau saja nak bagi nampak ketelusan dlm Kabinet "The One Nation Team" ..kononya lah)..aku dapat info nie dlm akhbar utusan malaysia Jumaat 10/04/2009 didalam ruangan Ekonomi..

Kabinet baru berupaya tarik pelabur asing; utusan 11/04/09;ekonomi.
KUALA LUMPUR 10 April - Beberapa ahli ekonomi menyifatkan barisan Kabinet baru yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam sebagai segar dan bebas dari sebarang persepsi negatif serta skandal.
Mereka menjelaskan, barisan kepimpinan baru yang 'bersih' meyakinkan para pelabur luar bahawa Malaysia merupakan sebuah negara yang kondusif untuk pelbagai aktiviti ekonomi.

aku kata; ini satu lagi kenyataan mengampu..kebanyakannya dr ahli ekonomi yang mendapat projek dr Kerajaan UBN..paham2 sajalah

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009