Saturday, April 11, 2009

"Gempar.!!! Kementerian Kewangan ada seorang lagi Menteri.

Kenyatan dr D.E.T hari ini mengenai keadaan ekonomi Malaysia membayangkan kesungguhan beliau kembali menerajui negara selepas "memberikanya"kepada PM Ke5.

Adakah beliau akan menjadi Penasihat Menteri Kewangan yg dipegang oleh PM Ke6..? Jika benar andai ini berlaku maka dengan atomatiknya PM Ke6 bukanlah Najib tetapi D.E.T sebenarnya.

Renungkanlah petikan kenyataan beliau ini ;-

Penasihat Menteri Kewangan berkata "Bagi menghadapi masalah ekonomi sekarang, beliau berkata Malaysia boleh menggunakan kaedah yang sama seperti ketika krisis kewangan 1997."
Kita sudah maklum kaedah yang dipakai utk menghadapi krisis kewangan 1997 adalah dibawah kawalan beliau sebagai PM dan Menteri Kewangan,maka dengan itu sudah tentu beliau ingin menggunakanya sekali lagi walaupun dia bukan Menteri Kewangan 2009 tetapi ingin sekali menjadi Penasihat Menteri Kewangan..

D.E.T semakin hari semakin menujukan kembali taring dan kukunya kembali..inilah muslihatnya selama ini..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009