Thursday, May 7, 2009

Apabila TGNA bersuara...


*artikel ini terpilih utk disiarkan oleh detikdaily&utaraonline 07/05/09
"Zaman Rasulullah saw dahulu ulama hanya baginda seorang sahaja, yang lain (sahabat nabi) semuanya profesional, tetapi lama kelamaan baginda menggabungkan ilmu profesional dengan ulama yang ada padanya.
"Akhirnya ilmu ulama dan profesional bercampur dalam satu tubuh seorang pemimpin dan inilah yang sedang dilakukan oleh PAS," katanya.
Kata beliau dahulu PAS hanya dipimpin ulama, namun kini dianggotai profesional yang berlainan latar belakangnya.
Menurutnya juga belajar ilmu Islam tidak semestinya di pondok atau sekolah agama, tetapi suasana setempat membolehkan golongan profesional menjadi Muslim sejati.. TGNA - petikan dari http://www.harakahdaily.net/
usinkata; kata-kata dari TGNA sudah semestinya penamat segala kekusutan siapa yg benar-benar layak utk menerajui PAS..samada golongan ulama atau profesional..kepada semua ahli-alhi Pas renungilah dan "galilah" kata-kata hikmah ini dari TGNA..
Dan utk UMNO serta keldai-keldai tua(media pro UMNO/BN) lupakanlah hajat anda utk terus menerus memainkan isu 2 golongan yg ada didalam PAS..usaha anda itu sia-sia sahaja..umpama "anjing menyalak bukit"...ahli-ahli Pas dan rakyat bukan lagi berada di zaman 50an..60an..70an..80an...
Jika Musa Hitam pernah berkata yg UMNO ini umpama penyakit tua yg sudah tiada "ubatnya" melainkan menunggu diusung ke tanah kubur maka begitlah jua yg sedang dihadapi keldai-keldai tua(media proUMNO/BN) walaupun dicuba memakai celak dan gincu agar nampak muda remaja namun pada hakikatnya pendekatan dan laporannya masih dizaman "pop yeh yeh.."

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009