Monday, May 11, 2009

Ampun Tuanku....



Peguam Shafee Abdullah ni tau ke apa yang dia cakap? Speaker baru (Haram) boleh panggil sidang DUN tergempar? KARUT! Bila Mahkamah dah putuskan DS Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah dan tidak pernah mengosongkan jawatan MB Perak, maknanya Zamberi TIDAK ADA HAK menghadap Sultan untuk mohon perkenan diadakan sidang DUN 7 Mei yang lalu kerana Zamberi BUKAN MB yang sah.
Dengan lain perkataan (dan meminjam kata-kata Gani Patail), secara automatiknya, sidang DUN 7 Mei 2009 adalah TERBATAL dan TIDAK SAH. Segala apa yang diputuskan dalam sidang berkenaan termasuk memilih speaker baru (haram) juga TERBATAL dan TIDAK SAH. Jadi, jawatan Speaker masih kekal disandang YB Sivakumar. Jadi, kamu jangan nak merepeklah Shafee.
Mana boleh Zamberi yang hanya berstatus ADUN biasa di pihak pembangkang menghadap Sultan mohon perkenan untuk mengadakan sidang DUN 7 Mei lalu...
Peguam Shafee nak tipu siapa? Ahli Umno & BN, bolehlah dia tipu..... Jangan kembali menyulitkan keadaan yang sudah mula nak pulih, peguam kangkong woi...

SELAMA INI MEREKA HERET RAKYAT DI JALAN RAYA. KEMUDIAN MEREKA SEMAKIN RAKUS MELANGGAR APA SAJA UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN. HARI INI MEREKA SEMAKIN ANGKUH MENGHERET SPEAKER DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK DARIPADA KERUSINYA.
SEGALA BENTENG TELAH MEREKA RUNTUHKAN. ESOK LUSA TIDAK ADA JAMINAN MEREKA TIDAK AKAN MENGHERET RAJA-RAJA TURUN DARIPADA TAKHTA SEPERTI YANG MEREKA PERLAKUKAN KEPADA SPEAKER.
TUANKU PADUKA SERI SULTAN PERAK, SEGERALAH MENERIMA MENGHADAP YAB DS MOHAMAD NIZAR JAMALUDIN, MENTERI BESAR YANG MEWAKILI RAKYAT NEGERI PERAK DARUL RIDZUAN, DAN SEGERA PERKENANKAN PERMOHONAN BELIAU UNTUK MEMBUBARKAN DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK.
HANYA ITULAH SAJA JALAN BAGI RAKYAT MENJADI BENTENG TERAKHIR MENYEKAT KERAKUSAN DAN KEMARAAN PENGUASA YANG SEMAKIN HAMPIR UNTUK MEMINDAHKAN TAKTHA TUANKU KE MUZIUM. AMPUN TUANKU. - sumber http://www.marhaen.info/v2

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009