Saturday, May 16, 2009

Cikgu-cikgu & Ustaz-Ustazah...





SELAMAT HARI GURU 16 May 2009


Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan selamat hri guru kepada semua warga guru-guru dimalaysia khususnya yg selama ini 'membakar diri utk menerangi org lain'..


Saya juga ingin merakaman sejuta penghargaan kepada ;-\


1) Cikgu sekolah tadika saya semasa saya mula memasuki alam pra-sekolah di belakang Masjid Al-Amin Sungai Layar Sungai Petani Kedah..


2) Cikgu-cikgu di Sekolah Rendah Kebangsan Sungai Layar( kini Sek Ren Syed Jan Al-Jeffri)


antaranya cikgu Muhaiyiddin,cikgu Khoo Kah Peng,


3) Ustaz-ustaz dan ustazah-ustazah di Sekolah Mengah Al-Hidayah Al-Islamiah Tobiar Pendang Kedah....antaranya ustaz Din,ustazah saodah,pengetua allahyarham ustaz majid(pengetua),ustazah majidah,ustazah rohani,ustaz suparman(indonesia),Pak Ngah Mat(kuliah maghrib)


4) Cikgu-cikgu di Sekolah Menengah Vokasional Sungai Petani 1..antaranya cikgu Aziz(sains),cikgu mahani(penolong kanan dan juga cikgu bahasa malaysia)


5) Pensyarah-pensyarah di Politeknik Sultan Abdul Halim Muaadzam Shah


Kepada semua org yg telah memberi saya ilmu walaupun sepatah perkataan...saya mengucapkan jutaan terima kasih kerana andalah GURU yg telah banyak berjasa kepada saya..


usinkata;minta maf kerana banyak nama-nama guru-guru yg tidak saya nyatakan disini..mohon maaf...saya mungkin sudah lupa nama-nama kalian..tetapi saya masih lagi mengingati ilmu-ilmu yg telah kalian berikan kepada saya..


1 comment:

Seladang said...

Tak lama lagi cikgu2 boleh berpolitik tapi Umno saja tau!!!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009