Thursday, May 14, 2009

This Monday Make Me Crazy or....?

"Adakah isnin yg bakal menjelma minggu hadapan akan membuatkan Adun Pangkor "meroyan" diserata Pulau Pangkor kerana dilucutkan jawatan MB dan seterusnya DUN dibubarkan dan akhirnya "kematian karier politik"Adun Pangkor apabila tidak akan tercalon lagi sebagai wakil BN utk DUN Pulau Pangkor didlm pilihanraya yg baru negeri Perak..."

Ini kerana DUN Negeri Perak akan dibubarkan dan tiada undi tidak percaya utk YB Nizar...

Mengapa saya berkata begitu..ini kerana melihat dr perkembangan terbaru yg berlaku akhir-akhir ini selepas permohonan YB Nizar untuk mengetepikan perintah Mahkamah Rayuan yang menangguhkan pelaksanaan pengisytiharan Mahkamah Tinggi bahawa YB Nizar adalah menteri besar Perak yang sah.

Sebab-sebabnya ialah..

1) Suhakam..Ku li sudah "berbunyi" mahukan kemelut politik di negeri Perak ditamatkan melalui pembubaran DUN dan seterusnya pilihanraya baru akan diadakan..
2) Gerakan Pulau Pinang juga "bebunyi" agar Adun Pangkor membubarkan DUN setelah mendapat tahu bahawa Najib menyerahkan keputusan samada permohonan utk bubar DUN atau permohonan Undi tidak percaya kepada YB Nizar akan diputuskan sendiri oleh Adun Pangkor..
3) Najib sekali lagi mengulangi BN tidak gentar utk menghadapi pilihanraya baru di negeri Perak jika pembubaran DUN berjaya .

Dari 3 sebab ini dapat disimpulkan bahawa Isnin ini 18/05/09 merupakan tarikh penamat karier politik Adun Pangkor...
Najib,UMNO/BN sendiri sudah dapat merasai bahawa peguam-peguam Adun Pangkor akan "tersungkur" buat kali kedua ditangan peguam-peguam YB Nizar..

Sesungguhnya Isnin ini dinanti utk memberi "ong" utk YB Nizar.....

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009