Tuesday, May 19, 2009

"Perang Saudara PKR"




Satu sms masuk dalam pukul 7:21;28pm yg menyatakan UBN tidak akan bertanding PRK Penanti yg akan berlangsung tidak lama lagi..Pada saya ianya bukanlah satu keputusan yg mengejutkan..ini kerana sudah awal-awal lagi Najib telah mengeluarkan kenyataan bahawa BN "berkemungkinan" tidak akan meletak calon utk PRK DUN Penanti pada kali ini..
Mengikut kata akal "pendek" saya..keputusan yg dibuat oleh UBN adalah suatu keputusan yang amat "menguntungkan" kepada UBN dalam jangka masa terdekat ini..ia juga salah satu keputusan bijak yg pernah dilakukan oleh UBN.
Kenapa saya berkata begitu..
1)Sekurang-kurangnya dapatlah UBN dapat menumpukan 100% fokus kepada kemelut politik yg melanda negeri Perak..
2)Kelemahan yg semakin "membusuk"UBN dapat ditutup "sementara" dengan tidak"menghadiri"pentas PRK DUN Penanti...oleh itu sudah tentu kempen PKR utk menghentam UBN sedikit terjejas...
3)UBN tenyata bijak utk menguji sejauh mana kehebatan PKR utk menghadapi PRK tanpa UBN..apatahlagi PKR bakal berhadapan calon bebas yg juga "ex-PKR"..
4) UBN atau Najib sendiri dapat menepis dakwaan yg mengatakan bahawa beliau dan UBN bebas dari kongkongan DR M dengan tindakan yg melawan arus DR M yg sebelum ini "mengkehendaki" UBN tetap bertanding dimana-mana sahaja..
Keputusan UBN ini "berkemungkinan" dapat memecah-belahkan Pakatan Rakyat..ini kerana UBN dijangkakan akan bertindak dengan "akal kancil" apabila menaja mana-mana calon bebas yg mungkin boleh dikatakan akan menyamar atau sememangnya bekas ahli PAS utk menunjukan protes terhadap PAS dan PKR...
Umum telah mengetahui kemelut yg berlaku kepada PAS Permatang Pauh yg mahukan calon PAS bertanding di PRK Penanti dan bukanya PKR diatas alasan calon PKR yg terdahulu "mengecewakan" ramai pengundi di DUN Penanti khususnya ahli-ahli PAS.Tidak mustahil "watak" ini akan muncul dipentas PRK DUN Penanti.
Akan tetapi janganlah khuatir kerana ada satu lagi "watak" yg menghiburkan akan mewarnai pentas PRK DUN Penanti walaupun tanpa calon UBN...ianya sudah tentulah mamat Saifool yang akan melondehkan seluarnya di Penanti nanti..
Antara "watak-watak" yang dijangka menghangatkan pentas PRK DUN Penanti adalah Raja Sesumpah..Ezam ...tidak mustahil Kak Min akan mendapat bantuan kempen darinya ...apatahlagi dengan status EX-PKR yg dimiliki kedua-dua "watak"tersebut..
Walaupun UBN tidak bertanding namun diramalkan bahawa Ezam dan rakan-rakanya akan mengetuai kempen calon bebas sebagai tanda sokongan UBN menetang PKR diluar pentas PRK DUN Penanti.
Kesimpulanya...PRK DUN Penanti ini akan menjadi medan "PERANG SAUDARA PKR" ...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009