Thursday, May 21, 2009

Binatang apa ini..?

foto; Inikah Nenek Moyang Misterius Bangsa Primitif?
Fosil makhluk berusia 47 juta tahun yang hampir lengkap ini diyakini punya hubungan dekat dengan nenek moyang bangsa primitif.



Ukuran tubuhnya hampir sebesar kucing dengan empat kaki dan berekor panjang. Susuk tubuh makhluk purba yang terbeam dalam fosil yg hampir sempurna itu dapat memberi informasi penting mengenai nenek moyang bangsa primaitif, termasuk kera besar bahkan manusia.
Para ilmuwan memperkirakan fosil tersebut umurnya 47 juta tahun. Fosil tersebut kemungkinan berasal dari haiwan muda yang mati ketika berumur antara 9 hingga 10 bulan. John Hurum, ketua pasukan saintis yang melaporkan penemuan tersebut memberi nama spesimen tersebut Ida, diambil dari nama anak perempuannya yang baru berumur 6 tahun. Penemuan berharga tersebut dilaporkan dalam jurnal online PLoS (Public Library of Services).
"Ia menyimpan banyak cerita. Kami baru saja memulakan penelitian pada spesimen yang sangat bernilai ini," ujar John Hurum, sainits dari University of Oslo Natural History Museum. Dilihat dari bentuk tubuhnya berkemungkinan makhluk tersebut bukan nenek moyang langsung monyet atau kera besar. Namun, karakteristik tubuhnya memberi gambaran bahawa kemungkinan nenek moyang bangsa primitif berbentuk seperti itu.
Sangat beruntung para sainis yang menemui fosil makhluk tersebut dalam kondisi susunan tulang-belulang yang hampir lengkap sehingga diharapkan dapat mengungkap misteri makhluk misterius tersebut sesegera mungkin. Fosil yang ditemukan di Jerman itu dipamerkan Selasa (19/5) di Museum Sejarah Nasional New York, AS untuk menarik perhatian umum. sumber www.kompas.com

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009