Friday, May 22, 2009

UMNO FOR "ALL"..?


Ketawa terkekek-kekek yg terkeluar dari mulut takala membaca laporan mengenai UMNO Kedah yg memperkenalkan dua formula yang dikenali "SMSS" dan "KBSM" dalam usaha menawan semula Kedah pada pilihanraya umum akan datang.

Lihat saja maksud fomula UMNO Kedah yang baru setelah projek Kedah Maju 2010 terbengkalai...


SMSS = bekerja "siang malam, subuh senja"

KBSM = menghadiri "kenduri, bersalin, sakit dan mati"


Jika benar ini sajalah fomula yg mampu difikirkan oleh UMNO Kedah..confirm sampai bila-bilapun UMNO tidak akan betapak lagi menjadi kerajaan Negeri di Kedah..

Ini formula ketinggalan zaman..formula zaman PAS semasa menjadi "Parti Tok Lebai/Parti Orang Kampung.."

Lihat sahaja PAS yg "terkini'....dengan slogan "Sure Heboh"nya iaitu PAS FOR ALL.....inilah formula yang mengikuti peredaran zaman..

Tidak dinafikan itulah formula yg sudah meresapi setiap rakyat yang telah digunakan oleh PAS sehingga kini..baru kini UMNO nak mencubanya...sudah terlambat..sudah menjadi bubur..

Kenapa sudah lambat dan menjadi bubur..?..sudah tentu tiada "keikhlasan" didalam formula yg "baru" nak digunapakai oleh UMNO Kedah..formula tersebut hanyalah dapat menarik perhatian pengundi-pengundi yg berumur 50an-60an-70an sahaja..bagaimana pula gologan pengundi 20an-30an-40an....amat kurang cerdik jika sudah tiada lagi formula yg dapat difikirkan oleh UMNO Kedah..selain SMSS dan KBSM.

Sepatutnya atau jika tidak malu..tirulah PAS....formula yg sudah lama sebati dlm masyarakat seperti itu dan dilengkapi pula dengan formula PAS FOR ALL..sudah mendakapi dan mengiringi inspirasi setiap golongan baik 20an sehinggalah 60an..

PAS FOR ALL....

Umno for what?..just for all Old,Older,Oldest people..



1 comment:

Seladang said...

SSMS = Sapu Makan Senyap Seorang.

KBSM = Kalau Boleh Semua Mampus!

Ingatkan pada anak-anak tentang era mahkamah HAKIM BERUK!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009