Monday, May 11, 2009

"Aku kena balik cari siput la pas nie..."

*artikel ini terpilih utk disiarkan oleh detikdaily pada 12/05/09

Inilah gambar yg diedit didalam Agendadaily yg diambil utk sedikit ulasan mengenai kekalahan Adun Pangkor didalam mahkamah yg telah memutuskan YB Nizar adalah MB Perak yang SAH!!!!...
Ternyata gambar ini telah menceritakan terlebih dahulu keputusan mahkamah yg memihak kepada YB Nizar...

Akal "kotor" saya cepat sekali berkata..seandainya saya ditempat nizar seperti didalam gambar tue..sudah tentu inilah dialog saya..

"sekarang feri ke Pulau Pangkor akan berlepas...siapa-siapa yang ketinggalan alamat xdapat la cari siput kat tepi pantai bersama-sama Adun Pangkor.."

Namun begitu itu adalah dialog saya yg mempunyai akal "kotor"..bagi YB Nizar dia lebih baik dari saya dan xmungkin akan ada "kata-kata" yang sebegitu..

Terdetik dihati saya apabila melihat agendadaliy/utusanOnline tiada laporan mengenai kekalahan Adun Pangkor hanya sedikit tulisan yg "kosong"...atau puak-puak keldai tua/kurap ini sedang menunggu kata-kata dari pakar-pakar perang saraf politik utk memberi sedikit ruang utk Adun Pangkor bernafas ketika ini..

Akal "pendek" saya berkata walaupun YB Nizar disahkan masih MB Perak yang sah.. UMNO/BN akan terus memainkan isu "derhaka" kerana YB Nizar telah mencabar keputusan Sultan yg memperkenan Adun Pangkor sebagai MB Perak.

Diharap Sultan Azlan Shah atau Pemangku Sultan Raja Nazrin Shah akan memperkenan YB Nizar utk mengadap dan seterusnya membuat keputusan membubarkan DUN Negeri Perak..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009