Tuesday, May 19, 2009

Virus baru..."INFLUENZA M"



Akhirnya rakyat DUN Penanti sudah ditunjukan wajah sebenar 1Malaysia iaitu gagasan dan slogan PM Najib..

Nasib baik saya bukan rakyat DUN Penanti...kesian..kesian..rupa-rupanya rakyat DUN Penanti bukanlah termasuk dlm golongan 1Malaysia..

Abis tue..dimana status DUN Penanti didalam 1Malaysia..adakah rakyat DUN Penanti sudah dianggap seperti Temasik/Singapura..?

Ramai yg mengeluh..ramai yg hampa..jika benar 1Malaysia janganlah rakyat DUN Penanti dianaktirikan..takan kerana DUN Penanti berada didalam Parlimen Permatang Pauh yg dimenangi oleh DSAI maka satu keputusan UBN/Kerajaan 1Malaysia tidak akan memijak kaki ke setiap ceruk kampung disana..

Sebelum ini ramai peniaga kecil-kecilan/pengusaha homestay/hotel berkira-kira akan mendapat untung lebih besar pada PRK yg akan menjelma nanti...tapi harapan mereka ini semua hampa dengan tidak kehadiran "BLUE GIANT" bertarung sebagai anak jantan...

Begitu juga kepada Ahli-ahli "BLUE GIANT" yg bermimpi utk mendapat laba dengan PRK ini..namun kini mereka semua umpama ternganga leleh air liur saja la...

Kesan "demam" yg dibawa oleh BLUE GIANT dengan tidak bertanding di PRK DUN Penanti dirasai oleh semua rakyat yg sebelum ini mengharap sedikit keuntungan yg bakal diraih dengan pertembungan UBN dan Pakatan Rakyat khususnya PKR...

Wabak "demam" ini bolehlah ditafsir sebagai "INFLUENZA MONEY'...

Namun begitu wabak demam Influenza M ini tidak dapat disebarkan keseluruhan di DUN Penanti kerana "pembawa"nya BLUE GIANT sudah dihalang dari memasuki DUN Penanti..tetapi dijangka masih ada lagi "pencacai pembawa" wabak ini akan menyusup masuk ke dalam DUN Penanti..

Nanti di Penanti...marilah kita sama-sama "nanti."

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009