Sunday, May 24, 2009

New super hero...."SINGA-MAN" form the North.."





Gendang tari kemelut sesama puak didalam UMNO Perlis semakin hari semakin hangat...ini dapat dilihat dengan kenyataan Ketua Penerangan Umno negeri, Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad.


Katanya "isu ahli Umno lompat parti bukan lagi perkara baru, malah sudah sekian lama dijadikan gimik murahan demi meraih populariti politik peribadi.


Ianya sengaja ditimbulkan individu atau kumpulan tertentu atas dasar terkilan untuk menunjukkan bukti protes terhadap sesuatu isu terutama mengenai kepimpinan Umno negeri.


"Malah, saya sendiri yakin akan muncul 'hero' atau penyelamat untuk menarik semula penyertaan ahli terbabit, sekali gus membuktikan dirinya mempunyai pengaruh besar terhadap kepimpinan parti negeri.


"Kita tahu siapa dalang di sebalik isu berkenaan dan apa tujuannya berbuat demikian.


usinkata; Siapa "HERO" yang dimaksudkan?...superman/batman/ultraman/spiderman atau cicakman..?..mengikut tenungan dan ramalan dari "geluk jampi' yg hamba warisi daripada Datuk Ahli Nujum Negara Beringin Rendang iaitu "Pak Belalalang" bapak kepada "Belalang" yang bijak pandai melebihi Hang Nadim..."Hero' yg dimaksudkan adalah lain tidak lain..


DATUK SERI SHAHIDAN KASSIM...


Cuba perhatikan sejak dua menjak ini..rentak tari Datuk Seri Shahidan Kassim didalam media-media keldai UMNO/BN begitu menarik perhatian..


Isu perebuatan jawatan Presiden MOM....isu "pokai" poketnya kerana "menyara" Persatuan Bola Sepak Perlis tanpa bantuan daripada kerajaan Negeri Perlis....dan berkemungkinan juga "kekalahan pasukan Bola sepak Perlis semalam yg telah dikecewakan oleh pasukan Terengganu ada "udang di sebalik mee"...dengan kedudukan Perlis ditangga teratas liga sudah tentu berita kekalahan ini mendapat liputan meluas media-media utama negara apatah lagi kedudukan teratas Liga Super kini dipintas oleh pasukan Selangor..


Kenyataan demi kenyataanya didalam akhbar tersebut bolehlah diumpamakan beliau sendiri sedang bertanding didalam "AFP" - "Akademi Fantasia Perlis"utk mencari "Bintang pujaan" dan juga "X-Factor" didalam "Transformasi" yg sedang giat dilakukan oleh UMNO Perlis kini setelah bertukar MB..


Beliau sememamngnya tidak berpuas hati apabila tidak diperkenan oleh Raja Perlis sebagai MB apatahlagi dengan ihsan TUN Abdullah yang hanya melantik beliau sebagai Penasihat Khas Perdana Menteri mengenai Wilayah Ekonomi Koridor Utara (ECER)..dengan pengunduran Tun Abdullah sebagai PM maka "no meaning" lagilah Shahidan Kasim ini dimata PM baru iaitu Najib..


Maka dengan tindak tanduk DSSK ini amatlah wajar sekali bagi Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad mengeluarkan kenyataan beliau seperti diatas..cuma belum lagi dia mendedahkan siapa "hero' tersebut..


Abis tue..apakah nama sesuai utk "HERO" singa utara ini ekkk.....?


Sesuai tak nama nie.."SINGA-MAN from the North"

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009