Tuesday, November 17, 2009

Anuar Shaari dan Dialog Budak Sekolah Tadika...



Bukti pemilikan saham dan wang Azmin-isteri : Bekas Setiausaha Sulit Anwar “pecah lubang”
sumber; Agendadaily

Jika dibaca keseluruhan artikel dari web pro-UBN nombor wahid ini..memang berkesan sekali penyampaianya..
Gua akui..membacanya dengan penuh minat utk mengetahui apakah yang ingin disampaikan oleh pihak UBN terhadap kes ini..
Setelah membacanya dan hampir sudah ke barisan terakhir..hati ini terdetik..mengapa baru kini ianya perlu didedahkan..bukan apa..Bekas Setiausaha Sulit Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan 1996-1998 iaitu Anuar Shaari datang dengan megahnya bersertakan dokumen salinan asal pemilikan saham dan penyata akaun bank Azmin Ali dan Isterinya..
Namun apabila ditanya oleh wartawan..kenapa baru kini hendak didedahkan...beliau menjawab..
seperti didalam artikel Agendadaily;-

"Ditanya kenapa setelah sekian lama baru pendedahan ini hendak dibuat, Anuar berkata, beliau hanya akan membuat penjelasan itu kepada pihak polis. "

Hhahahah..gua ketawa besar sambil menepuk-nepuk dahi..keluar air mata gembira dan lucu..kenyataan paling melucukan datang dari seorang yang pernah menjawat jawatan Setiausaha Sulit..

Sepatunya apa yang sebetulnya beliau bagitau kat wartawan..begini..;-

"Penjelasan itu sedang ditulis oleh pihak polis..saya cuma tukang baca saja.."

Nak tipu pun bagi la nampak real sikit..buat macam filem 2012 tue..haaa..biar org ternga-nga..
Tapi sedikit pujian kepada Annuar Shaari..starting mmg dah best..suspen..dtg dengan dokumen2 suma..mmg nampak "kantoi" dah Azmin dan Anwar kali ini..

Tapi ending tue nampak macam cerita budak sekolah tadika..terus "kantoi" lu punya wayang daa..pi balik belajar kat Najib n Mahathir..macam mana nak buat bagi nampak real..ok..

"CUTTT"!!!..


Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009