Saturday, November 21, 2009

Nazim kini pasti "terkucil" didalam seluar..



Bala Dedah Nama Adik PM
sumber;freemalaysiatoday.com

Dalam siri akhir wawancara P Balasubramaniam di depan tiga peguam terkenal, penyiasat persendirian itu mendedahkan siapa adik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang terbabit dengan penarikan balik akuan bersumpah mengaitkan Najib dengan kes Altantuya Shaariibuu.

Bala yang pernah bertugas dengan Abdul Razak Abdullah Baginda, kenalan rapat Najib menyebut nama Datuk Mohamed Nazim Razak dalam wawancara itu seperti yang dilasporkan dalam laman web Malaysia Today hari ini.

Sebelum ini, dalam empat bahagian awal wawancara berkenaan, Bala tidak menyebut nama Nazim kecuali sekadar adik Perdana Menteri dengan gelaran “seorang Datuk VIP” yang ditemui di The Curve, Damansara pada malam selepas membuat akuan bersumpah yang menggemparkan itu.

“Beliau datang bersama seorang wanita yang sedang sarat mengandung. Saya rasa itu isterinya. Walaupun saya tidak bercakap dengannya (wanita itu), saya mengenalinya sebagai seorang personaliti TV3 yang pernah menjadi pengacara rancangan Nona,” Balasubramaniam dipetik berkata.
Bala menggemparkan negara pada 3 Julai tahun lalu apabila muncul di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya dan mengumumkan akuan bersumpahnya yang mengaitkan Najib, waktu itu timbalan perdana menteri, dengan wanita Mongolia itu yang dibunuh sebelum mayatnya diletupakn dengan bom C4 di hutan berdekatan Puncak Alam.

Bagaimanapun, keesokannya pada 4 Julai, penyiasat persendirian itu sekali lagi menggemparkan negara apabila menarik balik kenyataannya dalam akuan sumpah awal melalui akuan kedua di sidang media yang diadakan secara tergesa-gesa dan kelam-kabut sebelum menghilangkan diri secara misteri di luar negara.

Dalam bahagian kelima wawancara ini, beliau turut mendakwa ahli perniagaan permaidani yang dikenali sebagai Deepak, orang tengah yang terlibat dalam perancangan membawanya ke luar negara, memberitahunya isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor gembira dengan tindakannya membuat penafian pembabitan Najib-Altantuya dan “ingin bersarapan dengannya”.

Najib menafikan pembabitannya dengan wanita tersebut, sementara Abdul Razak pula dibebaskan daripada pertuduhan bersubahat membunuhnya.

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009