Thursday, November 12, 2009

RM 100juta duit "Rakyat" bakal disilap-matakan..?


Jika ada lagi pendedahan yang dibuat oleh PAC..sudah tentu kita akan kedengaran cerita wang negara hilang RM100 juta..

Bagaimana hilangnya duit sebanyak itu..?

RM100 juta itu banyak..tau..boleh buat macam-macam kat rakyat marhaean kat bawah nun..
Kita amat maklum bahawa Malaysia masih lagi bergelut utk keluar dari kemelesetan ekonomi global yang tempiasnya amat dasyat sekali walaupun pemerintah Malayisa yang diterajui Najib Razak sering kali berdondang sayang bahawa Malaysia "still in track" utk keluar dari masalah global ini..

Isu RM100 juta ini berkait rapat dengan saman yang difailkan oleh Ketua Pembangkang Malaysia kepada News Straits Time (M) Press Bhd yang juga menerbitkan akhbar News Starits Times,Berita Harian dan Harian Metro...yang memfitnah beliau ada meyorok wang RM 3billion dalam akaun negara asing..

Namun banyak pihak menjangka bahawa NSTP akan kecundang dimahkamah (jika tiada campur tangan/kaki pihak ekslusif) kerana Anwar memiliki bukti2 yang cukup kukuh dan kuat untk mempertahankan dirinya..dan ianya datang dari keterangan bekas Pengarah Siasatan BPR Abdul Razak Idris..

Kita juga amat maklum saham NSTP ini dimiliki majoritinya Melayu-Melayu UMNO yang kini sedang berhempas pulas..bermandi keringat utk mengembalikan wang-wang mereka yang semakin hari semakin susut akibat dari tsunami politik..

Adakah akan ada sumber dari pemerintah yang sudah semestinya sumber itu negara dan rakyat yang mempunyai "hak "akan digadaikan utk membayar saman yang dikemukan oleh Anwar..?

Harap PAC dan SPRM membuka mata dan telinga didalam kes saman menyaman ini..

Bukan apa bimbang jika berlakunya silap mata akibat dari pengurusan wang negara yang korpsi serta salah tadbir urus yang semakin hari semakin "tengik" baunya menusuk hidung rakyat..

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009