Sunday, November 8, 2009

"Tiru" Yang Baik..Adalah Yang Terbaik..

Pendekatan yang bijak dan pintar bakal dilakukan oleh DPPP(Dewan Pemuda Pas Pusat) utk terus mengunjungi dan "belajar" dari ahli-ahli akedamik..
Ketua Pemuda Pas berhasrat utk terus mendapatkan ilmu kepada Prof Aziz Bari walaupun beliau dikritik kerana menjadi tsunami gegarkan PAS semenjak dua menjak ini..
Diharap selepas ini akan ada gerakan yang dibuat oleh semua Ketua Pemuda Negeri utk mengadakan apa jua bentuk perbincangan atau pertemuan dengan ahli-ahli akedamki yang ada di negeri masing-masing..mereka ini juga tidak hilang bisanya walaupun bergerak menyusuri akar..
Namun begitu janganlah terlalu ghairah utk berdiskusi sahaja..berikan satu guide line atau due date selepas diskusi berjaya dilakukan...maksudnya bilakan perlaksanaan akan mula berjalan dan apakah sudah mencapai matlamat atau masih separuh masak atau lain-lain..
Kepada Ketua Pemuda DPPP..kejutkan semula semua Ketua Pemuda Bahagian hinggalah ke peringkat Negeri..
PKR pun jangan lupa..perkara baik ini patut ditiru...


Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009