Wednesday, November 11, 2009

Pilihanraya Kecil Di Sabah Pula..???



Pilihanraya Kecil Di Sabah?

SEKURANG-KURANGNYGA satu pilihanraya kecil akan diadakan dalam waktu terdekat menjelang rombakan Kabinet Najib yang menyaksikan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal tersingkir daripada Kabinet Malaysia bagi memberikan beliau peluang untuk kembali ke Sabah sebagai Ketua Menteri Sabah.
Dalam perbicaraan kes Penggubahan Wang Haram dan Membiayai Keganasan di Mahkamah Tinggi Hong Kong kelmarin, seorang saksi utama menyebut nama seorang VVIP daripada Sabah sebagai pemilik wang $16 Juta Dolar Singapura yang cuba di seludup keluar Michael Chia Tien Foh daripada Hong Kong ke Kuala Lumpur.
Nama saksi berkenaan terpaksa dirahsiakan atas sebab keselamatan, namun dengan penglibatan VVIP berkenaan dalam kes jenayah terancang antarabangsa yang sedang dalam pemantauan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Hong Kong (ICAC) sejak tiga tahun lalu, akan menyebabkan Perdana Menteri terpaksa melakukan beberapa rombakan Kabinet Persekutuan dan Kabinet Negeri Sabah.
Saksi berkenaan telah mengesahkan bahawa wang yang diseludup keluar adalah milik VVIP berkenaan dan bukannya milik Michael Chia.
Memandangkan kes tersebut telah bocor di peringkat dunia dan mencemarkan imej Malaysia, maka VVIP berkenaan dipaksa berundur atau meletakkan jawatan bagi memberi laluan kepada tokoh lain. Antara tokoh yang disebut-sebut ialah Datuk Shafie Apdal, Datuk Nasir Tun Sakaran dan Rahim Ismail.

Oleh: HAFIZ JAMAIL
sumber; Sabahdaily.com

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009