Monday, November 30, 2009

Tumbukan K.O dari Ku Li buat Najib dan Kuncu-kuncunya



Kegembiraan dihati ini semakin bertambah menjadi "double" apabila membaca kenyataan Ku Li yang mahukan Kaukus Royalti Petroluem yang sedang diusahakan oleh PR diwakili secara seimbang dari semua parti serta diharapkan akan dianggotai oleh semua ahli-ahli parlimen dari negeri-negeri yang mengeluarkan hasil petroleum..

Satu lagi tumbukan K.O dari Ku Li buat Najib dan kuncu-kuncunya yang "galak" mempertahankan wang ehsan..dan kini Ku Li tidak sahaja bergandingan dengan TGNA tetapi akan "bakal"disertai panglima dari Sabah dan Sarawak yang selama ini "memendam" dendam..

Didalam diam tak diam kenyataan dan saranan dari Ku Li memberikan ruang dan keselesaan pada mana-mana ahli parlimen untuk bergerak secara senyap ke arah PR apatah lagi yang suatu ketika dulu..hati mereka itu bagaikan besi yang ditarik oleh besi berani yang bernama Anwar Ibrahim utk menyertai idea 16 Sept..

Berkemungkinan besar Ku Li Berjaya menghimpunkan senarai ahli parlimen yang bakal mencukupkan kuota menjatuhkan kerajaan UMNO/BN walaupun Ku Li menegaskan keanggotaan Kaukus ini tidak ada kaitan dengan politik..

Namun begitu adakah Najib dan kuncu-kuncunya dengan rela hati mengakui korum yang dikumpulkan oleh Ku Li ini tiada agenda politik..?

Kita nantikan pula apa kata Najib untuk Ku Li sesudah Muhyidin gagal memujuk rayu Ku Li untuk "mempersetankan" Kaukus Royalti Petroluem gagasan PR itu..




Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009