Monday, August 3, 2009

Anwar Ibrahim Inilah Pengkianat Besar Perjuangan Melayu











02.08.09
Menyelak helaian demi helaian Hikayat Hang Tuah, pastinya kita akan terkesan dengan pesan-pesan untuk bersikap jujur, amanah dan sentiasa bijak agar tidak terpedaya dengan helah musuh. Antaranya apabila ditemukan babak menyedihkan; ketika Hang Tuah menikam Hang Jebat.
Tuah berpegang kepada janji pendekar yang hanya akan menikam sekali merobek Jebat, tidak akan ada tikaman kedua. Selepas berjaya, berjalan keluar, tiba-tiba menerpa Jebat menikam Tuah dari belakang, namun gagal mencederakannya, berkat amanah memegang janji.
Pesan yang sama disampaikan kepada para pendekar gayong, bersempena majlis penganugerahan keris pusaka Dato Meor Abdul Rahman yang disimpan Dato Cikgu Majid kepada saya. Majlis tersebut diadakan demi melaksanakan wasiat almarhum mahaguru gayong yang berhasrat saya mewarisi keris tersebut.- ANWAR IBRAHIM
Cerita dari Utusan Meloya pula macam nie...dimuka depan pula tue dan dibaca oleh ramai melayu-melayu
Anwar pengkhianat
Oleh SAHBULAH DARWIpengarang@utusan.com.my
BATU PAHAT 2 Ogos – Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat besar terhadap perjuangan orang Melayu.

usinkata; gua ingat TPM tue xkenai sapa Dato Cikgu Majid dan sapa pula Dato Meor Abdul Rahman...gua ingat kalau depa nie sudah 'marah' tentu saja kita akan dapat TPM 'bisu' didalam sejarah negara..terus xsempat nk berangan nak jadi PM..
Silap haribulan TPM kita akan tau macam mana bisa keris keramat tue..sabo je la brother..TPM tue mmg sengal skit...dia lupa xlama lagi tenggelam Johor tue dengan ribut dari Pakatan Rakyat..nanti sampai masanya baru dia tau langit tue tinggi ka rendah..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009