Wednesday, August 12, 2009

Teksi; Resah hatiku kerana 2 lokasi...


12 Ogos, 2009 21:04 PM

Syarikat Teksi Diminta Jangan Tumpu Pada Cawangan Puspakom Tertentu

KUALA LUMPUR, 12 Ogos (Bernama) -- Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer Sdn Bhd (Puspakom) pada Rabu meminta syarikat teksi supaya tidak hanya berkunjung ke cawangan Puspakom Cheras dan Bukit Maluri di sini bagi melakukan kerja pemeriksaan meter teksi.Sebaliknya, syarikat pengusaha teksi diminta menempatkan pegawainya di cawangan Wangsa Maju di sini dan Padang Jawa di Klang bagi membantu mengurangkan kesesakan.
usinkata; Gua ingat 'ES'PI'AR'EM' patut letak bersama pegawainya dikawasan yg "dimerahkan"..gua rasa macam xsedap hati bila diwar-warkan lokasi Puspakom ini...
Heran gua apabila Puspakom mengeluarkan kenyataan sebegini apatalagi menyebut nama 2 lokasi yg sering sesak...
Tidak penah tepikir ker kenapa 2 tempat tue sesak..adakah kerana atas faktor kepantasan serta kecekapaan pemeriksaan atau perkhidmatannya cukup memuaskan...jika benar begitu baguslah..
Namun didalam hati kecik aku yg nakal ini..cukup resah mengatakan ada something yg istimewa yg ada di 2 lokasi tersebut...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009