Monday, August 31, 2009

Parti UMNO/BN yg "berkuasa" 54 Tahun Kalah..ehhh..silap daa LDP laaa..

Kuala Lumpur(Utusan Meloya) - Parti pemerintah Malaysia, UMNO/BN semalam mengaku kalah kepada pembangkang, Pakatan Rakyat dalam pilihan raya parlimen.
Kekalahan itu merupakan satu sejarah kerana parti UMNO/BN kalah selepas 54 tahun berkuasa.
Menurut satu tinjauan yang dilakukan oleh semua stesen televisyen utama, Pakatan Rakyat dijangka memenangi 100 atau lebih 150 kerusi di Dewan Parlimen.

hehhehe..hoohoho.tidak mustahilkan..


Parti 54 Tahun Kalah-Kosmo

TOKYO- Parti pemerintah Jepun, Liberal Demokrat semalam mengaku kalah kepada pembangkang, Parti Demokrat dalam pilihan raya parlimen.
Kekalahan itu merupakan satu sejarah kerana parti Liberal Demokrat kalah selepas 54 tahun berkuasa.
Menurut satu tinjauan yang dilakukan oleh semua stesen televisyen utama, Parti Demokrat dijangka memenangi 300 atau lebih 480 kerusi di Dewan Parlimen.

Japan victor hails 'revolution' - BBC
Japan's opposition leader Yukio Hatoyama has hailed an election "revolution", with exit polls suggesting a massive win for his party.

Japan Democrats take power, tough challenges loom-Reuters

Japan opposition crushes LDP in historic election -MalaysianIndsider

Japan's Election: Opposition Wins Historic Victory-Time

Partai Oposisi Jepang Menang Telak -Kompas

usinkata; gua sememangnya menanti laporan media seperti diatas...sekarang kita sudah dapat melihat perubahan besar yg berlaku di negara Matahari Terbit Jepun..peralihan kuasa oleh rakyat disana yg sudah muak dengan pemerintahan LDP selama 54 tahun...

Sekarang bunga-bunga UMNO/BN akan menghadapi saat-saat kematian seperti LDP semakin hampir.dan ianya tidak mustahil akan berlaku seandainya UMNO/BN masih dengan "EGO"dan corak rentak politik perkauman yg sama 50 tahun dulu...

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009