Sunday, August 2, 2009

Dimulut penuh bermadu..Dihati penuh hempedu..


"Walaupun kehadiran saya pada awalnya tidak dirancang kerana ia dibuat begitu mendadak, namun untuk kepentingan umum saya terpaksa membatalkan beberapa program lain yang lebih awal dirancang,"
Nik Aziz akui dijemput Perdana Menteri hadir di 'airport' -Harakahdaily
Mungkin ramai pemimpin Umno terkejut kehadiran Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik menyambut ketibaan Perdana Menteri di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra semalam.
Ini memandangkan kehadiran Menteri Besar Kelantan itu di atas jemputan Dato' Seri Najib Razak sendiri.
Ia satu kejutan.Malah Datuk Seri Najib Tun Razak mengakui ia sesuatu yang beliau sendiri tidak duga.Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz tiba-tiba muncul menyertai pimpinan UMNO Kelantan menyambut ketibaan Perdana Menteri di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di Kota Bharu Sabtu.
Kejutan di Lapangan Terbang Kota Bharu - Agendadaily
Tiada siapa tahu kenapa tujuan beliau hadir di lapangan terbang itu.Kebiasaanya dari segi amalan protokal Menteri Besar hanya hadir bilamana Perdana Menteri datang untuk hadir sesuatu acara rasmi kerajaan di negeri itu.Namun kedatangan Najib kali ini adalah untuk merasmikan majlis politik iaitu Mesyuarat UMNO Bahagian Kota Bharu.Apapun kehadiran yang tidak dijadual itu memberi peluang kepada Najib dan Nik Aziz berbual selama 20 minit di lapangan terbang itu.
usinkata;Mula-mula buat-buat terkejut..lepas tue bila suma dah tau apa cita sebenar dari mulut tuan badan sendiri...bolehla dikatakan ini program syok sendiri..
Rupanya dah rancang..semacam nak malukan TGNA saja...cepat benar Keldai-keldai UMNO/BN buat-buat cita...Atau mmg sengaja xmau bagi TGNA hadir bersama rakyat bermandi hujan asid..
Inilah yg aku sedang amalkan..setiap butir bicara atau selangkah tindakan daripada pihak pemerintah UMNO/BN haus dinilai sehalus-halusnya...langsung jangan amik mudah dan telan 100%...
Sebab depa nie lebih manis dari tebu...lebih kencing manis dari gula..dimulut bermadu..dihati penuh hempedu...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009