Monday, August 31, 2009

Pendalaman Sungai : Kenapa baru nak mula?


SEORANG penduduk Kampung Teroi Bukit, Yan bersama anaknya termenung melihat banjir yang menenggelamkan sebahagian rumah mereka semalam. -kosmo
30 Ogos, 2009 19:50 PM
Kedah Sedia Peruntukan RM500,000 Dalamkan Sungai Di Daerah Yan

YAN, 30 Ogos (Bernama) -- Kerajaan Negeri Kedah meluluskan peruntukan tambahan RM500,000 bagi mendalamkan sungai di kawasan-kawasan yang kerap dilanda banjir di daerah Yan.Menteri Besar Datuk Seri Azizan berkata peruntukan itu akan disalurkan kepada Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) secepat mungkin dan projek bagi mendalamkan sungai-sungai itu akan dilaksanakan tidak lama lagi."Projek ini diharap dapat menyelesaikan masalah banjir yang kerap melanda setiap kali musim hujan di daerah ini,"

Sementara itu Pengarah JPS Kedah Abdul Qahar Osman berkata kerja-kerja mendalamkan sungai di daerah Yan terbahagi kepada beberapa peringkat, dan fasa pertama bermula di Sungai Titi Teras tidak lama lagi.


usinkata; gua amat heran sudah kena berkali banjir kat Yan berlaku dibulan puasa kenapa sekarang baru nk dijalankan projek ini..kenapa tak dijalankan diawal tahun lagi..kat dah ada pengalaman tahun-tahun yg lepas....bila dah terantuk baru nk langut..

Harap ada penjelasan dari pihak yg bertanggungjawab...bukan apa nanti isu ini akan dimainkan pula kat PRK Kota Seputih..harap ada penjelasan yg munasabah..jika salah bagitau salah..jgn nk kona-kona..kejujuran lebih penting walaupun xglamor..berkatalah benar walaupun pahit..

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009