Wednesday, August 12, 2009

Dana utk Kapal Kargo



12 Ogos, 2009 19:01 PM
Tabung Gaza Dilancarkan Untuk Bantu Penduduk Palestin Di Gaza

PUTRAJAYA, 12 Ogos (Bernama) -- Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pada Rabu melancarkan Tabung Gaza untuk mengumpul dana bagi membeli sebuah kapal kargo untuk mengangkut bantuan ke Gaza.


usinkata;Gua bukan nak pertikaikan siapa yg nak menderma kat Palestine...langsung xmenjadi masalah utk menderma..apatahlagi utk Palestine...
Gua pun xlah memandang serong atau membenci mana-mana tabung yg dibina.didirikan dan diwar-warkan utk menutip dana utk Palestine..

Namun..jauh disudut hati..gua langsung tidak yakin dan percaya bahawa wang yg didermakan oleh rakyat Malaysia akan sampai 100% ke tangan insan yg benar2 memerlukan..apatahlagi tabung yg dibina atas keperihatinan Kerajaan UMNO/BN dan suku sakatnya..

Adalah lebih baik wang tersebut disalurkan terus kepada Kerajaan Hamas di Gaza..bagi terus kat mereka dan kita cuma pantau perlaksanaan pembinaan rumah di Gaza..

persoalantepikotakotak

Pernah terfikirkah sekiranya kapal yg dibeli atas duit derma dari tabung dana Palestine tajaan suku sakat UMNO/BN ini akan dihalang utk memasuki perairan Palestine oleh Israel...
Sudah tentu kapal ini akan menjadi sasaran utama AS dan Israel utk dibom..atas alasan membawa kelengkapan senjata utk menyerang Israel..

Adakah berani Malaysia akan menghantar kapal ini ke Palestine..jika benar2 berani sudah tentu Malaysia akan dicap sebagai penyokong Hamas oleh AS yg dilabelkan pengganas..
Terfikirkah sekiranya "cop" ini berlaku sudah semestinya pasti ada tindakan yg akan dilakukan oleh UMNO/BN utk membersihkan kembali nama Malaysia dengan berlakunya penangkapan mana individu atau pemimpin mana-mana pertubuhan yg cenderung kepada ISLAM seperti mana berlakunya kepada mangsa ISA yg didakwa anggota penggans sebagai contoh JIM...kena tangkap lagi dengan undang2 haram itu........siapa agaknya kali ini..

Dengan kapal yg dibeli utk membina rumah2 di Palestine...pihak manakah yg akan menanggung kos selenggaraan..adakah kapal ini dibeli utk penghantaran bahan binaan hanya utk bulan puasa tahun ini sahaja..

cukupkah dana utk penyelenggaraan serta lain-lain kos ...

utk tahun-tahun yang akan datang..nk minta derma jugakah utk operasi akan datang....

adakah dana yg dikumpul ini akan diniagakan utk memastikan tabung tidak akan setelah berlalunya sesuatu operasi..tidaklah akan mengharap derma rakyat malaysia sahaja..

Seandainya tabung ini berjaya membeli sebuah kapal utk mengangkut bahan binaan ke Palestine...diharap ianya tidaklah akan ditempatkan di Muzium negara pada suatu hari nanti..dan kita tunjukan kepada anak cucu kita.inilah....

Kapal Pengangkut Bahan Binaan Ke Palestine yang dibeli oleh rakyat Malaysia dan sekali sahaja digunakan...




No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009