Sunday, August 23, 2009

LUNAS; Jangan bagi gua "lemas"..lu pikir dulu


“Leaving PKR means leaving Pakatan Rakyat, I cannot say anything now but I am waiting for an official letter from PKR regarding his status, whether they can accept it if he continues as exco,” Azizan told The Malaysian Insider adding that he only found out about Radzhi’s resignation from reporters.

Andainya benar YB Mohd Radhzi Salleh hendak meneruskan niatnya utk keluar dari PKR maka lebih baik dia undur sekali dengan jawatan exconya..
tapi mau ka dia nk lepaskan elaun exco..?
hmm...kalau mcm nie punya org..mmg baik dia keluar dari Pakatan Rakyat...mmg dok tunggu duit rupanya...sembang mcm kumbang..perjuangan konon..alih2 nk keluar parti dengan alasan xpecaya kat pimpinan parti dan parti sudah lari dr perjuangan asal..

kalau betoi2 rasa PKR tue dh lari dr segala-galanya dan sudah mencemarkan 'perjuagan'..lu blah la dr PKR dn letak saja jawatan exco...lu dapat exco pon sbb PKR yg mencalonkan lu layak...Pakatan Rakyat bukan PAS dan DAP saja..lu dpt exco pon sbb pucuk pimpinan PKR yg 'mengharap' lu dpt membawa wadah PKR ke mata hati rakyat...so sekarang lu nk kianat..lu buang saja exco...lu xpayah nk jadi exco..

"hari ini saya merasa lapang dada dan ringan kepala setelah umum keluar PKR."
lu ingat lu blah dr PKR MB Kedah suka..seronok...
lu sudah bagi 'taik' kat dia beb...lu sudah calit 'taik' kat kat muka dia...
sudah la dh kena sekali hari tue..nasib baik dpt diselesaikan..
itu cerita lain.sebab dia bukan Melayu..ini lu Melayu beb...melayu berpegang pada janji tapi lu sudah jadi mcm 'lembu' janji pakai pegang tali...sekali tali 'somebody' dh potong...lu pon lupa la janji lu...

gua ckp mcm nie sbb gua sudah 'mara'...sbb tue la kuar perkataan gua.lu,lu gua...nk gua lagi marah silap2 batal posa gua...so..gua bagi lu masa sebab PKR Pusat belum bagi kata putus status lu lagi......pikir..dn jangan jd seronok sangat bila lu dh keluar PKR
lu kata lu dah lapang dada ringa kepala...lu ingat baik2 haaaa..lu sudah sempitkan dada suma org...dan sesakan kepala suma org sampai jd "sakit" ...dan marah...
ada soalan tambahan dari yg gua amik dr http://cipantapitenuk.blogspot.com
"parti bebas nie dah daftar ke belum..?

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009