Thursday, August 20, 2009

PERSOALAN YG TIDAK AKAN "MATI" BUAT TP & KT (Khir Toyo)

Petikan bahagian penting yg menjadi persoalan yg diambil dari MalaysiaToday;-

Pihak kimia telah menjumpai kesan cap jari DNA lelaki misteri pada sebelah depan dibahagian 2 sisi tali pinggang Teoh Beng Hock.
TP mempunyai teknik soalsiasat yang tersendiri iaitu beliau selalu menyoal siasat seseorang dengan cara memegang dibahagian depan tali pinggang individu dan mengangkatnya beberapa kali dan menggoncangnya.

TP telah bergegas melarikan diri utk tidak memberikan sampel DNAnya.Walaubagaimanapun,TP dikatakan telah memberi sampel DNAnya pada sesi yang kedua tetapi keraguan yg timbul ialah TP telah memberikan sampel DNAnya dipejabatnya,sedangkan semua pegawai SPRM termasuk pengarah SPRM sendiri telah memberikan sampel DNA masing-masing didalam bilik mesyuarat secara beramai-ramai.Kenapa TP memberikan sampel DNA secara tersembunyi?

Kami pegawai SPRM merasa pelik kerana tiada seorang pun sampel DNA yg berpadanan dengan DNA lelaki misteri?Kami mengesyorkan suapaya ujian DNA tehadap TP mestilah dilakukan sekali lagi dengan disaksikan oleh orang-orang yg boleh dipercayai.

TP mengarahkan pegawai bawahanya utk mengelap/mengesat kesan cap jari pada tingkap yg dipercayai tempat Teoh jatuh.Ini terbukti apabila pihak polis tidak menjumpai apa-apa kesan cap jari baru atau lama pada tingkap tersebut.Persoalanya kengapa TP mengarahkan utk bertindak sedemikian?

Berdasarkan maklumat TP tidak mengetuk kad perakam waktunya (punch card) semasa beliau hendak balik daripada pejabat pada 16hb Julai 2009,jam 6;10 pagi.Ini penting kerana ia boleh membuktikan bahawa TP adalah org yg terakhir melihat Teoh.Persoalanya kenapa beliau tidak mengetuk kadnya.Untuk rekod,beliau adalah seorang yg teliti dengan kad perakamnya.


"gua xkenal la sapa tue TP @ pegawai SPRM tue..."..kan gua bukan MB lagi..masa gua jd MB gua kenal laa..skrg dah xamal lagi...so..dah xkenal.."
petikan bahagian penting yg diambil dari MalaysianInsider;-

KT kata..; “The allegations are not true,” the former Selangor mentri besar told The Malaysian Insider from Mecca, Saudi Arabia, when told about the letter. “I do not know this MACC officer.”
He added that he was not aware of the letter but would take legal action against any website for publishing it.


usinkata; Panas di Mekah tidak dirasai kerana ada yg lebih panas yg dirasai oleh Khir Toyo akibat dari surat misteri ini..hinggakan Khir Toyo sudah naik angin dan akan bertindak kepada mana-mana website yg postingkan surat misteri tersebut didalam Internet..





1 comment:

Mrs Att said...

Selamat menyambut ramadan.....
ramadan bulan untuk mahasabah diri... tul dak????

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009