Monday, June 29, 2009

Maharaja SPRM..?


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz menafikan dakwaan pembangkang bahawa beliau telah mempengaruhi Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan yang dipanggil untuk menemui Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) berhubung isu projek pembangunan Zon Bebas Pelabuhan Klang (PFKZ) minggu lalu.
Sambil mengakui Ahmad Said ada menemuinya sebelum menghadap PAC, Nazri berkata, Ketua Pesuruhjaya SPRM itu hanya datang untuk menjelaskan sebab beliau tidak dapat hadir pertemuan terdahulu pada 17 Jun lalu. Oleh kerana tidak hadir pertemuan 17 Jun, Ahmad Said menemui PAC minggu lalu yang mengambil keterangan berhubung isu pembangunan PKFZ.
"Saya bersetuju memang beliau ada menemui saya (di pejabat saya)... beliau cuma menjelaskan mengapa tidak hadir apabila dipanggil oleh PAC"
"Saya tak pernah kata jangan jawab... beliau datang jumpa saya dan jelaskan (sebab tidak hadir pertemuan PAC 17 Jun), tidak lebih dari itu," katanya.
"Kes PKFZ sedang disiasat. Oleh itu tidak boleh didedahkan,"
usinkata; Esok, PAC akan mendapatkan keterangan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berhubung PKFZ..., ini bagi mendapat penjelasan berhubung nasihat Peguam Negara itu mengenai pembelian tanah di Pulau Indah oleh Lembaga Pelabuhan Klang (LPK).
Jangan pula AG nk kata skes PKFZ sedang disiasat...so..no komen..ianya tidak bleh didedahkan..lepas tue pi pula jumpa Nazri Aziz dan bagi keterangan dan laporan kat dia...
perghh..memang Maharaja la lu beb!!!!....Najib pon kalah...huhuhu..sure MahaFiraun lagi "hangin" satu badan bila dapat tau betapa dasatnya Nazri Aziz...kan MahaFiraun mmg "berbulu" dengan Maharaja Nazri nie..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009