Tuesday, June 16, 2009

Wajib disebarkan....


BERITA YANG AMAT AMAT PENTING
Ketika berita ini di tulis empat pemimpin negara apa yang di panggil BRIC – Brazil, Russia , India dan China sedang memgadakan persidaanhan tetutup di Yekaterinburg.
Presiden Russia Dmitry Medvedev, Hu Jintao of China, Luiz Inacio Lula da Silva dario Brazil dan Perdana Menteri India Manmohan Singh akan sedang bersidang.
Amerika Syarikat mengecek hendak datang tetapi telah ditolak.Kota Yekaterinburg terletak ialah 880 batu dari timur Moscow.Apakah agenda yang dibincangkan ? Masih belum jelas.Apa yang jelas kesemua pemimpin negara ini telah lama sedar bahawa selama ini dunia telah di tipu oleh Amerika Syarikat yang kerjanya hanyalah mencetak kertas hijau dan memaksakan dunia menggunakan kertas ini sebagai duit simpanan negara dan memaksa negara menggunakan kertas hijau ini untuk jual beli minyak.
Apakah akan lahir satu ‘wang’ baru ? Belum pasti.Apakah dolar akan di ketepikan? Ini kemungkinan besar. Perniagaan China dengan Brazil tidak lagi menggunakan dolar. Malah Najib Razak PM Malaysia yang baru selesai melawat China telah bersetuju untuk menggunakan ringgit dan yuan untuk jual beli diantara China/Malaysia.
Market Watch sebuah majalah ekonomi telah memungut ucapan Najib:"What worries us is that the (U.S.) deficit is being financed by printing more money," Najib reportedly said. "That is what is happening. The Treasury in the U.S. is printing more notes.
"Kesedaran telah sampai bahawa sistem ekonomi kapitalis ini hanyalah sistem Pak Man Telo. (TT)
sumber; tukartiub.blogspot.com

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009