Friday, June 12, 2009

"Tekun"nya Pemuda Pondan...ooopss!!!!...


Pemuda Pondan.".oppss!! maaf"..Pemuda Umno mahu makenisme Tekun dibaiki dan "dana" ditambah....begitulah yg ditulis dalam mstar hari ini..
Sekilas terlintas difikiran...mengapa Pemuda Pondan..oooppss!!!.silap lagi...mengapa Pemuda Umno yg diketuai oleh menantu Tun Abdullah.. Khairy mengeluarkan kenyataan sebegitu dimana merujuk kepada pendekatan utk menangani masalah pemberi wang haram ataupun "ah long"...
Apa yg membuatkan saya "terangsang" utk membaca keseluruhan laporan dari Mstar itu kerana terdapat satu pendedahan yg amat menarik utk "difikirkan" dan "diperhalusi" oleh minda yg kritis..
"Kami ada menerima aduan permohonan bantuan kewangan Tekun diluluskan tetapi pengeluaran wang tidak ada."

"Saya ada dengar satu dua kes dan semalam dalam mesyuarat Exco Pemuda, saya ada bangkitkan isu ini sambil bertanya pandangan Exco dan mereka juga mengatakan masalah ini wujud di kawasan mereka.
"Jadi, bukan satu dua kes tetapi banyak kes."..- khariy jamaludin a.k.a Ketua Pemuda Umno
Berdasarkan laporan mstar in maka...apa yg saya lihat didalam geluk jampi Pak Belalang ini sudah menampakan kebenaranya..kebenaran bahawa Pinjaman Tekun ini hanya utk ahli/penyokong Umno sahaja...ianya dimonopoli oleh satu golongan sahaja..kalau mahu meminjam jua daripada Tekun..sain dulu borang UMNO....
Patut la kita tidak pernah mendengar Pemuda Pas atau ahli-ahlinya bercakap-cakap atau bersembang-sembang atau berangan-angan utk mendapat pinjaman daripada TEKUN..
Eloklah jika PM Najib tukarkan nama Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga Nasional (TEKUN) kepada Tabung Ekonomi Kumpulan Umno Niaga Nasional (TEKUN jugak)..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009