Monday, June 29, 2009

DEBAT; Berbuih Mulut...


Debat : buang masa dan tak berfaedah

Para pemimpin UMNO termasuk bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Badawi sekata bahawa cabaran Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berdebat secara terbuka bagi menyelesaikan kekalutan politik PAS dan UMNO hanya buang masa dan tidak berfaedah. Menurut mereka perdebatan tidak akan dapat membantu mencapai titik temu antara kedua pihak dalam isu berkenaan.

Dan yg terbaru "ajakan" debat oleh Lim Kit Siang kepada Menteri Pengangkutan Datuk Seri Ong Tee Keat mengenai isu PKFZ...

Ong Tee Keat berkata tidak akan melayani cabaran Lim Kit Siang untuk menyertai siri debat di lima negeri mengenai isu Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ),


2 ..3..bulan yg lepas kalau xsilap ada bunyi-bunyi "ajakan" debat antara Rais Yatim ngan Zaid Ibrahim...last-last senyap jer...debat tarak tinggal "de" ajaa..."debu-debu"..
Kemungkinan UMNO/BN dah serik lagi takut dan rasa seram sejuk serta menggeletar satu badan macam org "parkison" yg dijangkiti selsema babi apabila terdengar dan diajak "berDEBAT"...
Suatu ketika dulu debat anjuran Agenda Daily diantara DSAI dan Pendekar Berbuih Mulut sudah menjadi "trauma".."histeria"..kepada UMNO/BN..satu Malaysia dah tau kenapa minyak perlu diturunkan ketika itu...dan "kesilapan" yg dilakukan oleh UMNO/BN memakan diri sendiri apabila minyak terpaksa diturunkan akibat penurunan harga minyak dunia...
Utk mengelakan para pemimpin/pendekar UMNO/BN dari berbuih mulut atau automatik bisu serta gagap...maka tidak perlulah dilayan debat-debat ini...buang masa sahaja tidak berfaedah..nanti jadi bahan kutukan lawak rakyat pula jika semua pemimpin UMNO/BN berbuih mulut sepanjang masa..
Sesungguhnya....UMNO/BN tak mampu segala-galanya...nak debat pun xmampu ..macam mana nak terajui negara yg kini berada ditengah-tengah kemelut ekonomi/politik..
Jangan disebabkan mereka ini (UMNO/BN) sudah tidak mampu maka rakyat la pula terpaksa menanggung sengsara...."berbuih mulut"..


No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009