Tuesday, June 16, 2009

Sandiwara PKPM..?

ENAM pegawai Pasukan Khas Persekutuan Malaysia (PKPM) termasuk ketuanya, Nor Azami Ahmad Ghazali (depan) keluar dari Mahkamah Majistret, Kuantan, hari ini. Mereka direman empat hari bagi membantu siasatan berkenaan dengan pertubuhan pasukan yang didakwa ditubuh di bawah Jabatan Perdana Menteri, serta mempunyai kuasa melebihi pasukan tentera dan polis.

usinkata; saya sangat-sangat meragui dengan isu penangkapan para Pegawai PKPM termasuk ketuanya yg berjambul macam"pekan"...
Inikah yg dinamakan "pegawai"..dan ketua yg didakwa memiliki kuasa melebihi pasukan tentera dan polis..siapa ditubuh dibawah Jabatan perdana Menteri..
Seingat saya...PKPM ini sudah dilumpuhkan dulu..dimana ketuanya ada la ciri-ciri seorang ketua..tapi yg terbaru nie..lain macam ja.. betul ka dia nie org yg sama...
Akal jahat saya berkata...adakah ini satu "sandiwara" yg sama seperti "sandiwara" yg dimainkan pada suatu ketika dahulu yg melibatkan pertubuhan Al-Maunah..?
Tengok pegawai yg beruban itu..ish..macam org tua2 peminta sedekah kat negeri kaya balak saja ja...lain macam benar mereka semua ini..

Apa yg membezakan PKPM dan Al-Maunah ialah geng2 PKPM ini mungkin "pelakon tambahan"..manakala Al-Maunah pula mereka ini "diperangkap"..
Adakah ini isu baru utk meredakan isu lama..?
Adakah UBN hendak memperlihatkan bahawa ISA masih "relevan" utk Malaysia..?
Apalah sangat dengan PKPM ini jika ianya menggugat ketenteraman negara..tengok sajalah ketuanya..macam orang tak cukup "sekupang".....yg geng pegawainya pula macam "masuk ayaq"...
Saya ingat geng PKPM ini sangat layak utk dibanteras oleh RELA atau JPA saja..jangan hantar depa nie p masuk penjara atau lokap....hantar saja depa nie p kem PLKN atau kem BTN ...confirm berubah.....berubah kepada UMNO sejati...dulu,kini dan selamanya..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009