Wednesday, June 17, 2009

Penjajah dan Pencacai-nya



Merujuk dari kenyataan DSAI ....

"Malaysia patut menghormati perjanjian damai dengan PKM yang dipersetujui sebelum ini. “Mereka telah menyerahkan senjata dan pulang dengan aman, sebahagian besar termasuk Musa Ahmad, Shamsiah Fakeh dan beberapa pemimpin (PKM) telah pun pulang (dalam negara).

“Jadi sebab itu saya fikir atas pertimbangan perikemanusiaan maka harus dibenarkan (Chin Peng balik),” katanya. Beliau turut menyelar kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang didakwa menangis serta memutarbelitkan hujah beliau berhubung perkara itu.Anwar mempertikaikan sikap Hishammuddin yang tidak konsisten bila Perdana Menteri terdahulu termasuk Najib melawat negeri China dan menemui pemimpin Komunis Cina yang diketahui dan dibuktikan menyokong PKM sebelum ini.


“Jadi elok kita maju terus dan menyatakan sejarah sebagai satu realiti di samping terus memberi pengiktirafan kepada usaha dan pengorbanan pasukan keselamatan kita. Tapi jangan kita tunjukkan sikap kepura-puraan dan tidak konsisten dalam dasar ini,"


usinkata; hehheh..alaaa..pendekar kain batik nie..suma org tau pe'el dia..kononya sensitif la dengan isu komunis nie...cet..pigida.....hang dok rumah besaq..makan kenyang..harta berkoyan-koyan..konon sensitif pula kat bekas2 tentera dan polis yg menentang komunis dulu..
aku ingat ang nie kalau idup kat zaman darurat tue dulu..confirm siang nama hisham malam nama "shemm"...pondan&penakut..nasib baik ang idup zaman lepas darurat..tapi bila nk berdepan dengan lebai-lebai PAS pun pikir 77 kali...last2 senyap ja...sampai la nie...kena pula pegang jawatan menteri dalam negeri..hhuhuuhu..aku ingat Najib sengaja nak "pedejei" ang...bukan dia xtau ang "sapa"..siang lain malam jadi lain...sekali kena "gertak" dengan geng "pekan" PKPM.terus nak ISA-kan depa suma...hahhahah..itu belum kena lagi dengan BERSIH...agak-agak bole "terkincit" bila terdengar nama BERSIH..haaa nie 1 Ogos kita tengok sapa yg akan "basah"......geng2 demonstrasi ka,,atau suar Hishamuddin yg akan "basah" terkucil-kucil ketakutan....patah balik pasai geng2 "pekan" tue ..mcm la kami xtau..drama dan wayang dari penerbit filem terkenal UBN yg diarahkan oleh UMNO..

Bekas Polis dan Tentera
Bukan tidak simpati dengan bekas polis dan askar yg terlibat dlm konflik menentang komunis...namun kita sudah maklum bahawa askar dan polis hanya menurut perintah sahaja tanpa alasan....jika mereka "tahu" keadaan sebenar sudah pasti kita akan lihat UMNO sudah lama dimuziumkan selepas Dato Onn keluar dari UMNO....

Dua kali simpati kat mereka bekas polis dan tentera dizaman darurat...simpati kerana mereka ini dipaksa "berjuang" menetang rakyat dan bangsa sendiri dan...Simpati lagi kerana mereka ini "tumpas" dan "cedera"ditangan bangsa sendiri akibat dari angkara penjajah serta"pencacai" penjajah(UMNO)

Begitu juga askar dan polis yg terlibat dlm operasi Memali...ada ka patut "depa" kata Ust Ibrahim Libya dan para pengikutnya agen komunis/komunis yg menggugat kententeraman negara...kesian mereka ini bekas polis dan tentera yg terlibat..mereka hanya menurut perintah...janganlah disalahkan mereka ini 100%..Pencacai Penjajah a.k.a UMNO/BN mesti memikul "kesalahan" ini bukan mereka...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009