Monday, June 15, 2009

USINKATA; Kematian...


Seingat aku dalam bulan nie ada 2 berita yg sedikit mengejutkan...perihal kematian...
pagi tadi elok sampai saja kat kilang terus aku ditanya mengenai siapa "amir"..
Aku blur 2 saat..kemudian aku disampaikan berita yg mengejutkan..dia sudah "tiada"...hari sabtu yg lalu..baru sesangat..13.6.09..
oooo...aku kembali normal namun kembali blur..yela..kawan tue tanya aku kenai ka dak.."amir"..satu dept dengan hang la..sambung kawan tue lagi...
aku terus "homing".."back to origin"..kepala aku dok "searching"..sapa "amir" kat dept wafer...
xsampai 5 saat aku dh dapat data..."amir" no name list dlm wafer..
geng assy kot balas aku..kemudian datang seorang kawan lagi..sah confirm..budak assy arwah tue...
Pasai pa...tanya aku...dia exident depan first solar...kepala aku terus searching area-area berbahaya depan first solar...dah dapat..mungkin kat traffic light...
cerita pi cerita mai..siapa pon xdpt bg penjelasan kukuh macam mana insiden berlaku..hanya romus2 jaa..
namun apa yg menarik pasal "amir" ini..dia seorang "low-profile"..walaupun aku jarang-jarang sekali bersembang dengan dia namun sering bertemu kat dlm surau..so..aku bole cam la muka dia..
terdetik dihati aku...org baik2 nie..selalu disayangi Allah...cepat Allah panggil dia balik "negeri"..umur amir ini dlm lingkungan 25tahun..muda sangat..dia xkawin pon lagi..
Begitu juga dengan kisah Abg Zul..saudara jauh aku..dia pun "kembali" dalam bulan 6 ini 2..exident juga...baik orgnya..percakapan lembut ja..alim ..kerjanya bawa teksi..dia kemalangan semasa membawa teksinya..diceritakan dia dilanggar oleh sebuah kereta yg dipandu org "mabuk"..dia tersepit..sepanjang masa bomba hendak mengeluarkannya dr teksi yg remuk..mulutnya xputus-putus menyebut kalimah suci..ALLAH..ALLAH..ALLAH..
Orang yg baik dikenang kebaikanya sampai bila-bila...
Yang menjadi masalah geng2 taik pit/dadah...umur cukup liat..sakit pon susah..Allah sebenarnya beri peluang utk mereka bertaubat..namun depa nie masih dok seronok dengan dunia depa...entahla..apa la nak jadi dengan depa nie..
Utk Abg Zul dan Amir...AL-FATIHAH.................

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009