Saturday, June 13, 2009

Standard Pasar Malam..


dari ; mfn752000

Salam buat semua..minggu lepas aku ade beli HOTLINK starter pack buat anak aku yang sulung. memandangkan dah lewat malam penjual tu cakap dia x sempat nak registerkan. jadi aku pun x kisah dan balik rumah ingatkan besoklah g mana2 cawangan maxis untuk daftarkan sim kad tuEsoknye aku pergi selepas solat maghrib kat pasaraya Giant batu caves. Malangnye kedua2 maxis point kat situ kata x leh daftar sebab komputer problem ngan udah lewat. aku ok jelah. besok kena datang awallah untuk register.Nak balik singgah pasar malam jap. nak beli kudapan skit. anak dah bising sebab x leh guna line phone dia. jalan dlm pasar mlm kat sri gombak tuh jumpa orang jual casing handphone. belek ler beberapa barang yang tokey cina ni jual.Saja buat tanya, " tokey mau daftar line prepaid hotlink boleh ke?'" sebab aku tgk ade banyak kad top up dia jual.Tokey tu jawab" boleh, boleh...mana you punya ic.. ?"Isteri aku pun serahkan ic ngan sim kad anak aku tuh..dia amik pastu tu dia tekan apa2 butang kad handphone dia dlm 3 ke 4 minit dia pulangkan balik kat isteri aku.."Ok bos lu boleh pakai itu sim kad sekarang..?"Aku pun masukkan balik sim kad tuh dalam hphone anak aku dan aikkk bolehhh..... .....Perhhh rupa2nyer peniaga pasar malam ni punyer teknologi lebih canggih dari teknologi maxis centre yg ade kat Giant tuhh....TEKNOLOGI TANPA BATASANNNNN. ......... pasni kot nak bayar bil ape2 g kat pasar malam jelah......Wassalam..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009