Sunday, June 14, 2009

Gajah "batu"..?


Struktur lengkap kepala mamalia di Jelebu dikaitkan sumpahan Sang Kelembai ANTARA percaya atau tidak. Batu di air jeram berbentuk kepala gajah sebesar kepala trak lori, lengkap dengan mata, telinga, mulut dan belalai. Ada mitos mengatakan itu sumpahan, tetapi siapa yang menyumpah dan siapa yang kena sumpah, tiada siapa yang pasti. Ada yang percaya batu itu asalnya seekor gajah yang disumpah Sang Kelembai, watak cerita mitos pada zaman dulu kala.
usinkata; memang banyak lokasi-lokasi menarik diseluruh Malaysia nie...lawati dan kunjungilah..
hari nie..rasa macam jadi pemandu pelancong lak..huhuhu..tapi xpa..sekali sekala..."apa yg penting..kerjasama..."( intonasi wonderpets)...bekerjasama mempromosikan Malaysia.....

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009