Wednesday, July 22, 2009

Kadar elektrik akan dikekalkan kepada 31.31 sen/kWh sehingga akhir tahun ini...tahun depan la baru naik..!!!


"Halooo...masa aku kat Mekah aku bermimpi...aku adalah PM terakhir dr UMNO..sebabnya aku nak naikkan harga elektrik kat Malaysia Ogos nie...so aku amik keputusan ...jangan naikan sehingga hujung tahun ini..kekalkan ok..tahun depan bole kot..sebab mimpi aku kata expired date jangan naikan tarif elektrik sampai 31 Disember 2009.."
KUALA LUMPUR: Purata kadar elektrik akan dikekalkan kepada 31.31 sen/kWh sehingga akhir tahun ini. Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, dalam satu kenyataan sebentar tadi, berkata ia sejajar keputusan kerajaan bahawa harga gas sedia ada RM10.70/MMBtu dikekalkan. Menurutnya, Kabinet pagi ini telah membincangkan cadangan Unit Perancangan Ekonomi untuk menyemak semula harga gas bagi sektor elektrik di Semenanjung Malaysia."Keputusan itu dibuat selepas mengambil kira keadaan ekonomi semasa," katanya. - Bernama
usinkata; aku ingat Najib kat Mekah mimpi kena renjatan elektik sampai hanggus...sebab tue la..balik saja terus bagitau xakan ada kenaikan tarif elektrik Ogos nie..tapi tahun depan ada kot...so utk rakyat 1Malaysia..simpan duit banyak2..nanti tahun depan tarif elektrik naik xda la penat nk membayar...dah ada simpanan la katakan..
sekali aku terjumpa berita ini..lu org pikir sendiri laa..
Tenaga(TNB) Q3 net profit more than triples-Reuters
Malaysia’s largest power firm Tenaga Nasional reported a third-quarter net profit of RM1.02 billion (US$287.3 million), more than tripling from RM298.8 million gained a year ago. Profits were boosted by a forex gain of RM603.2 million compared to losses of RM180.8 million a year ago, the company said in a statement today. -- Reuters

1 comment:

Sang Hangin said...

Inilah dia hadiah sebenar dar Najib. Melambatkan kadar kenaikan demi rakyat. Najib u are my true hero.... Tahun depan kasi naik lagi kaw2 ye abang jib. Kasi rakyat menderita poket kaw masyuk.

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009