Wednesday, July 8, 2009

MuhyidinKata Vs UsinKata ; Isu PPSMI Dimansuhkan


MY Kata; "Saya memberitahu Tun Dr Mahathir bahawa jika polisi ini diteruskan kita bimbang ia akan memberi kesan yang tidak begitu baik kepada pelajar."

usinkata; Inilah tafsir aku utk semua kenyataan MY ini...

usintafsir"Saya memberitahu Tun Dr Mahathir bahawa jika polisi ini diteruskan kita bimbang ia akan memberi kesan yang tidak baik kepada UMNO"...

MY Kata;"Kita terangkan kepada Tun (Dr Mahathir) mengenai keupayaan guru yang tidak fasih dalam bahasa Inggeris."Kita juga beritahu terdapat jurang yang besar di kalangan murid sekolah kebangsaan dengan murid sekolah bukan kebangsaan," katanya.

usintafsir;"Kita terangkan kepada Tun (Dr Mahathir) mengenai keupayaan pemimpin UMNO yang tidak fasih dalam bahasa politik."Kita juga beritahu terdapat jurang yang besar di kalangan orang Melayu yang menyokong UMNO dan org melayu yg menyokong Pakatan Rakyat.

Beliau, yang juga timbalan pengerusi BN, menafikan keputusan memansuhkan polisi itu bertujuan menguatkan BN dalam pilihanraya kecil Manek Urai, Selasa depan.

MY Kata; "Ini bukan keputusan untuk kepentingan politik tetapi untuk masa depan anak-anak kita."

usinkata; "Ini memang keputusan untuk kepentingan politik utk Manik Urai dan juga untuk masa depan UMNO..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009