Saturday, July 4, 2009

Side Income 30% dah tarak dahh!!!!



"Halo-halo...sapa mau beli Felda..murah ja..Obama u mau beli ka.. I ingat sikit hari lagi nak jual la Felda..baru liberalisasi dari Umnodahbasi..?"

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata para pemimpin Barisan Nasional yang termasuk pemimpin utama Umno serta Melayu menyokong pelbagai langkah liberalisasi yang diumumkannya sejak mengambil alih sebagai Perdana Menteri pada 3 April tahun ini.
Beliau melahirkan keyakinannya bahawa ini boleh diterjemahkan sebagai sokongan kepada parti pemerintah pada Pilihanraya Umum ke-13 kelak.

Antara langkah liberalisasi paling terbaharu baru-baru ini ialah menghapuskan garis panduan Jawatankuasa Pelaburan Asing (FIC) yang berkuat kuasa serta merta, yang termasuk pengambilalihan kepentingan ekuiti, penggabungan dan pengambilalihan.
Dengan penghapusan garis panduan FIC itu, ia bermakna menggugurkan keperluan ekuiti Bumiputera 30 peratus bagi syarikat Malaysia yang ingin disenarai awam tetapi kini mereka ditawarkan tebaran pegangan saham awal sebanyak 25 peratus.

"Sesuatu dasar itu boleh dilihat kepada undi. Ini merupakan salah satu asas demokrasi dan akhirnya anda perlu mendapatkan sokongan rakyat. Saya mahu rakyat menghakimi tindakan saya dan berharap mereka akan memberikan sokongan apabila diperlukan,"

usinkata; Langkah terdesak utk kembalikan sokongan bukan Melayu...hari tue biasiswa nasional..skrg lak menggugurkan keperluan ekuiti Bumiputera 30 peratus bagi syarikat Malaysia yang ingin disenarai awam...

Najib nie dh mabuk agaknya...melelong jaa...skrg nie UMNO la yg dok nganga...dah xleh buat duit dah...dulu bole la..busuk-busuk ada gak side income 30%...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009