Friday, July 17, 2009

Tarif Elektirk Naik : Hadiah ke-13 utk 1Malaysia dari Najib..


Tarif elektrik naik bulan depan?
Menteri Tenaga,Teknologi Hijau dan Air,Datuk Peter Chin Fah Kui kata;
"Kertas kerja mengenai kenaikan tarif elektrik akan dibentangkan pada mesyuarat Kabinet Rabu depan dan jika diluluskan ia dijangka akan dikuat kuasa mulai bulan depan"..
"Kenaikan tersebut yang melibatkan keseluruhan pengguna elektrik dalam negara termasuk pihak komersial dan pengguna biasa, telah mendapat kelulusan daripada Majlis Ekonomi Negara.

"Bagaimanapun peratus kenaikannya masih belum boleh diumumkan sehinggalah ianya diluluskan oleh Kabinet,"
"Kenaikan tersebut tidak dapat dielakkan kerana ia didorong oleh harga bahan api dan gas di pasaran antarabangsa yang menyebabkan kenaikan kos penyelenggaraan."

"Kalau kita tidak naikkan, pihak kerajaan atau Tenaga Nasional Berhad kena buat subsidi sebab ada pihak yang terpaksa membayarnya (kenaikan kos)."

"Kita boleh jelaskan kenapa tarif perlu dinaikkan dan kalau kita dapat menjelaskan dengan kukuh dan jumlahnya tidak terlalu tinggi hanya bagi menyeimbangi kos, maka saya fikir rakyat boleh memahami keadaannya,"
"maka saya fikir rakyat boleh memahami keadaannya" ;
usinkata; aku ingat dipikir dengan kepala lutut dia agaknya...sudahla kenaikan harga tambang bas sekolah dah makan 15% pendapatan rakyat..ditambah pula kenaikan tarif elektrik..last sekali tingal 1% ja utk makan anak beranak...itu pun kira nasib baik lagi..kena pula -10%..macam mana..makan kayu..makan batu..
seronoknya dapat hadiah ke12 dan ke13 nie....makin bertambah la minat aku nak pangkah UBN pas nie...biar terus sengsara...papa kedana..melarat..hahhahahha...padan muka aku..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009