Saturday, July 11, 2009

Misteri : Darjah Gemilang Pangkuan Negeri (DGPN) Pulau Pinang




Three people will receive the Darjah Gemilang Pangkuan Negeri(DGPN) which carries the title Datuk Seri.They are state PKR Chairman Dauk Zahrain Mohamed Hashim,North Sumatra governor Syamsul Ariffin SE and Silver Jubliee Home for the Aged chairman Datuk Khoo Keat Hye. - THE STAR




Chief Minister Lim Guan Eng said that the DAP did not recommend any of its party members to be conferred state awards.
However, he said other political parties in Pakatan Rakyat were free to give their recommendations. - THE STAR ONLINE


usinkata; aku pun terkejut gak bila baca laporan nie..2 3 kali gak aku dok pikir...mcm mana "dia" bole dapat ( Datuk Zahrain)...?
Apa yg bermain didalam kepala otak aku nie..kenapa Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang xdapat..macam ada sesuatu disebalik penganugerahan DGPN ini..
Pelik..? sepatutnya Ketua Menteri la yg terlebih dahulu mendapatkanya..ini boleh dilihat ketika Datuk Seri Nizar yg mempeolehi "Datuk Seri"nya..
Adakah ini salah satu helah utk memecah belahkan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang setelah "ditusuk" dengan isu Kampung Buah Pala..
Ini dapat dilihat dengan kenyataan Lim Guan Eng yg membidas kalangan ahli PKR yg kononya cuba tunjuk hero...
"Saya kesal ada segelintir anggota PKR cuba hendak menjadi hero dengan mengeruhkan keadaan"- Lim Guan Eng
Dengan penanugerahan "Datuk Seri" ini seperti ada usaha dan perangcangan utk melaga-lagakan mereka berdua...
Benarkah..?

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009