Tuesday, July 28, 2009

Khidmat Ketua Polis Negara bakal berakhir..?


Apabila 27 ahli Parlimen Pembangkang mengadakan forum "meja bulat "pada 28/7/09 menyalahkan Ketua Polis Negara iaitu Tan Sri Musa Hassan yg telah memburukan kadar jenayah didalam negara dan mendesak agar perkhidmatanya tidak disambung lagi.

Musa Hasaan yg sepatutnya sudah mencapai umur persaraan pada tahun 2007 tetapi khidmatnya diteruskan lagi selama 2 tahun dan kini tempoh perkhidmatanya akan berakhir pada September 2009.

Kesemua perserta forum tersebut sudah sepakat dengan menyatakan bahawa Musa Hassan sudah tidak layak utk disambung perkhidmatanya utk 2 tahun lagi dengan alasan beliau sudah "gagal" utk menurunkan kadar jenayah,membasmi rasuah dan melindungi hak asasi manusia setelah 3 tahun berkhidmat.

Musa Hassan gagal mencapai tahap KPI yg telah ditetapkan.

Lim Kit Siang pula berkata bahawa pada 2004 sehingga 2005 kadar jenayah meningkat sebanyak 35.5% .Oleh itu beliau(Musa Hassan) sepatutnya "diberhentikan" dan kontraknya tidak disambung lagi.
sumber terjemahan "pekak" dari MalaysiaInsider..IGP Musa Hassan has to go
usinkata; sudah-sudah la....pintu taubat masih terbuka utkmu...bersaralah..banyakan beribadat...itu hari sudah mendapat 'signal'...so sekarang sudah tiba masa yg paling sesuai...cerita lama dengan Brother Anwar..saya ingat brother dapat memaafkan apa yg Tuan lakukan...sepertimana apa yg terjadi kepada mantan Ketua Polis Negara..Rahim Noor...


No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009