Thursday, July 30, 2009

Datuk JJ nk "cabut lari" ke Amerika..?



Bekas Menteri Sains Teknologi dan Inovasi yang juga Ahli Parlimen Rompin, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis dilaporkan akan menerima watikah perlantikan sebagai Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat, Selasa depan daripada Yang di-Pertuan Agong.

Difahamkan, perlantikan beliau adalah bertaraf menteri. Beliau yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO ketika dihubungi enggan memberikan ulasan mengenai perkara berkenaan. Dalam nada ceria beliau hanya berkata, "tunggulah". Nama beliau telah disebut beberapa kali sebelum ini untuk dilantik sebagai Duta ke Amerika Syarikat tetapi beliau enggan memberikan sebarang ulasan mengenai perkara tersebut. Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan Datuk JJ dilihat sebagai tokoh yang sesuai untuk mengisi jawatan berkenaan memandangkan hubungannya yang luas dengan pelbagai sektor di peringkat antarabangsa baik perniagaan mahupun politik. -sumber agendadaliy

"JJ..ini "hadiah "utk lu ok..lagi satu gua ingat lu jangan cuba-cuba nak saman Raja Petra pasal kes "Mongolia"...skrg rakyat 1Malaysia sudah lupa kes tue..kan gua dah pi umrah...hahhahah..kalau lu saman..pecah lubang la nanti..ok..lu dok sana diam-diam..duit jangan risau.."
usinkata; mak aii...inilah yg bestnya jd org suruhan Najib...sekali dpt melancong ke Amerika free..ja..siap dpt duit poket lagi..keje bukan susah pon...
Aku ingat maybe ada something discusstion antara depa dua nie...
Raja Petra..!!!.tolong dedahkan apa yg sedang berlaku...sapa-sapa yg tau...help me.!!!

Wednesday, July 29, 2009

Gerakan BN Tawan Kedah Sedang Berjalan...


"Gerombolan kat sana sama saja dengan Gerombolan kat sini.."

BN Mampu Tawan Semula Kedah : Penganalisis Politik Pensyarah Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Dr Mustafa Ishak

ALOR SETAR, 29 Julai (Bernama) -- Barisan Nasional (BN) mampu menawan semula Kedah daripada pakatan pembangkang dengan syarat jenteranya menggandakan usaha sedia ada dan paling kritikal, merapatkan barisan sayap parti itu, kata seorang penganalisis politik.Pensyarah Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM) yang juga Penasihat Strategik Umno Kedah berkata,

"Saya tidak fikir pembangkang mampu kekalkan momentum kerana mereka sendiri berada dalam keadaan tertekan dan sudah ada perbalahan pendirian antara pemimpin Pas sehingga kita tidak tahu siapa sebenarnya yang berkuasa dalam parti itu,"


Pemuda UMNO Kedah lapor SPRM penyelewengan tender balak
29/07/2009 9:12pm - Utusan Meloya

ALOR SETAR 29 Julai - Pergerakan Pemuda UMNO Kedah hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai penyelewengan tender balak yang didakwa membabitkan pemimpin tinggi kerajaan negeri Kedah.
Ketuanya, Badrulhisham Hashim ditemani Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pokok Sena, Harris Che Mat membuat laporan di pejabat SPRM cawangan Kedah di Anak Bukit di sini.
“Pergerakan Pemuda UMNO membuat laporan itu setelah mendapat bukti yang semuanya diserahkan kepada SPRM untuk mengambil tindakan. Saya yakin SPRM akan dapat membongkar kes ini,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu.
Beliau mendakwa penyelewengan itu membabitkan kepimpinan kerajaan negeri Kedah.
“Selain itu, pemberian tender balak di Lot 1771 Bukit Kachi, daerah Kubang Pasu mempunyai unsur penyelewengan,” dakwanya. - Bernama

usinkata; Senang la cerita..semua pemimpin UMNO/BN sudah terliur dengan Projek Jelapang Minyak yg sedang berjalan di negeri Kedah...kalau dapat projek tue...2 3 keturunan pon makan x abis...alaa...kan depa nie sudah berpengalaman.mcm mana nk bagi 1 2 3 juta masuk dlm kocek sendiri melalui Projek Jelapang Minyak ini..akai depa jenuh bab-bab nk sedut duit side income nie...huhuhu duit komisen...duit kopi...dui-duit-duit..mmg "hantu' betoi la duit nie...

Memang benarlah kata seseorang...."Bila Bulan Mengambang..maka berkeliaran laaa Hantu-Hantu mencari makan..."....sebelum ini bila Bulan xmengambang..ada "org" dok bagi depa makan...sekarang "org" tue sudah silau dengan Bulan..terus blah xmau bagi makan...so...sekarang tibanya masa Bulan Mengambang..bertebaran la Hantu-Hantu nie...

Gigit sana..gigit sini..gempar Bukit Selambau..gempar Bukit Gantang...angkat orang hitam...humban org hitam...naikan org hitam..angkat org putih kuning...lempar jatuh org putih kuning...itu keja Hantu-Hantu bila Bulan Mengambang....................

Kematian:Antara Teoh Beng Hock dan Norita Shamsudin




Dalam perjalanan pulang ke rumah....sambil tue aku layan radio Sinar FM....segmen yg aku suka Buletin Sinar yg diambil dari berita Bernama..

"Terdapat DNA lelaki misteri pada belakang pakaian dan tali pinggang mendiang Teoh Beng Hock.."

Sampai rumah aku buka internet...cari berita yg baru aku dengar tadi.....

Malaysiakini ; DNA siapa di pakaian Teoh..?

Berita Harian ; DNA lelaki misteri pada baju, tali pinggang Teoh..?


Persoalan tak pernah "mati" utk difikirkan oleh aku yg "pekak" ini...
Adakah kita akan mendengar dan melihat satu lagi kes yg berkemungkinan hampir sama dengan kes TEOH BENG HOCK ini iaitu kes kematian NORITA SHAMSUDIN..?




Persamaannya ialah...tertuduh..iaitu Hanif Basri terlepas dari hukuman mati apabila terdapat keraguan dimana terdapat DNA /AIR MANI MISTERI didalam vagina mangsa..selain daripada DNA/AIRMANI Hanif Basri..?


Sehingga sekarang siapakah yg pemiliki DNA/air mani yg terdapat pada mangsa iaitu Norita Shamsudin..?
Adakah akan berlaku keraguan seperti ini didalam kes kematian Teoh pula...sekarang 1Malaysia dikejutkan dengan kehadiran DNA lelaki Misteri....?

Cakap-cakap kedai kopi dan forum-forum yg belegar-legar dikalangan rakyat "pekak"....dimana ada pendapat menatakan bahawa DNA/Air Mani Lelaki Misteri pada Norita Shamsudin dimiliki oleh seoran VIP atau VVIP....sebab itulah pihak pendakwa gagal mencari siapakan pemiliknya dan berkemungkinan pembunuh sebenar NORITA SHAMSUDIN..

Adakah selepas ini kita akan mendengar lagi cakap-cakap di kedai kopi dan di forum-forum bahawa...ada pembunuh didalam kes Teoh tetapi ianya Lelaki Misteri...

Atau akan hadir "seekor kambing hitam yg akan mengaku 'beliaulah" kambing hitam itu utk menyelesaikan kes kematian 'popular' 2009.....

Tuesday, July 28, 2009

Rintihan Kalbu UMNO/BN Setelah Musa Hassan "Tiada"


Jangan Tinggal Daku

Jangan tinggal daku
Oh adik oh juwita
UMNO sedang rindu
Tindakanmu terhadap pembangkang

Hanya dikau seorang
Oh bintang oh pujaan
Tempat lawan pembangkang
Harapan di masa hadapan

Andai dinda pergi
UMNO teman tiada
Meratap sunyi
Hampa merana

O o o jangan tinggal daku
O dewi O manisku
UMNO rindu selalu
Tindakanmu terhadap pembangkang


usinkata; Adakah ini Rintihan Kalbu Pemimpin UMNO/BN setelah "ketiadaan" Musa Hassan sebagai kuda tunggangan merekaselama ini ...?..

Khidmat Ketua Polis Negara bakal berakhir..?


Apabila 27 ahli Parlimen Pembangkang mengadakan forum "meja bulat "pada 28/7/09 menyalahkan Ketua Polis Negara iaitu Tan Sri Musa Hassan yg telah memburukan kadar jenayah didalam negara dan mendesak agar perkhidmatanya tidak disambung lagi.

Musa Hasaan yg sepatutnya sudah mencapai umur persaraan pada tahun 2007 tetapi khidmatnya diteruskan lagi selama 2 tahun dan kini tempoh perkhidmatanya akan berakhir pada September 2009.

Kesemua perserta forum tersebut sudah sepakat dengan menyatakan bahawa Musa Hassan sudah tidak layak utk disambung perkhidmatanya utk 2 tahun lagi dengan alasan beliau sudah "gagal" utk menurunkan kadar jenayah,membasmi rasuah dan melindungi hak asasi manusia setelah 3 tahun berkhidmat.

Musa Hassan gagal mencapai tahap KPI yg telah ditetapkan.

Lim Kit Siang pula berkata bahawa pada 2004 sehingga 2005 kadar jenayah meningkat sebanyak 35.5% .Oleh itu beliau(Musa Hassan) sepatutnya "diberhentikan" dan kontraknya tidak disambung lagi.
sumber terjemahan "pekak" dari MalaysiaInsider..IGP Musa Hassan has to go
usinkata; sudah-sudah la....pintu taubat masih terbuka utkmu...bersaralah..banyakan beribadat...itu hari sudah mendapat 'signal'...so sekarang sudah tiba masa yg paling sesuai...cerita lama dengan Brother Anwar..saya ingat brother dapat memaafkan apa yg Tuan lakukan...sepertimana apa yg terjadi kepada mantan Ketua Polis Negara..Rahim Noor...


Mahkamah; Kura-Kura atau Kereta Antik..?


Keputusan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Tepat, Kata Majlis Peguam

KUALA LUMPUR, 28 Julai (Bernama) -- Majlis Peguam menyifatkan keputusan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah mengarahkan pihak pendakwaan membekalkan dokumen sebelum bermulanya perbicaraan kepada pihak pembelaan dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah langkah tepat untuk sistem keadilan jenayah.
Presiden Majlis Peguam Ragunath Kesavan berkata keputusan Mahkamah Tinggi pada 16 Julai lalu adalah konsisten dengan polisi kerajaan dalam penggubalan Seksyen 51 A Kanun Acara Jenayah (yang berkuatkuasa pada 2007) untuk menjadikan sistem keadilan jenayah lebih sama rata di antara pihak pendakwaan dan pembelaan.
"Pembekalan dokumen-dokumen sebelum perbicaran bermula juga akan menolong pihak pembelaan untuk menyediakan kes bagi tertuduh dengan lebih sempurna dan menjimatkan masa mahkamah, di mana pihak pembelaan akan lebih bersedia dan akan mengurangkan penangguhan perbicaraan-perbicaraan (di mahkamah) untuk meneliti dokumen-dokumen yang baru dikemukakan," katanya dalam satu kenyataan di sini Selasa.
Majlis Peguam berpendapat bahawa keputusan itu membuka satu lembaran baru di dalam proses keadilan di Malaysia setaraf dengan prinsip-prinsip antarabangsa, katanya.
Antara dokumen-dokumen yang diarahkan oleh Mohamad Zabidin untuk diberikan dalam kes Anwar termasuklah nota-nota ahli kimia dan doktor, senarai saksi-saksi yang akan terlibat di dalam kes pendakwaan, penyata fakta-fakta yang menyebelahi pembelaan dan penyata-penyata saksi yang dirakam oleh pihak polis.
usinkata; aku yg "pekak" dalam hal ehwal perundangan pon bole pikir ..macam mana peguam Saifool Buasir kalau boleh langsung xmau bagi peguam anwar nk jeling sikit pon dokumen-dokumen yg sememangnya cukup 'berharga' itu..
Kalau tidak diberi macam mana nk buat hujah pembelaan..tuduh yg lain bela yg lain..pendakwa bagi pendakwaan...peguambela kata tunggu sat nk balik kaji pembelaan..tangguh lagi perbicaraan..abis tue jadi macam Mahkamah Kura-Kura la pulak....lambat..lembab..tak pun jadi Mahkamah Kereta Antik...baru jalan 2 3 meter..berenti...enjin berasap....
Sudah tentu dibelakang para peguambela Saifool ada yg menjadi "tok dalang"..sudah pasti...
Persoalan "nakal" yg tidak pernah "mati" utk difikirkan....
Adakah sememangnya langsung tiada dokumen-dokumen tersebut dalam simpanan peguam Saifool Buasir..hanya hendak dilayarkan penipuan buat 1Malaysia dimana peguam-peguam dakwaan kononya mereka mempunyai bukti-bukti kukuh utk mendakwa Anwar..?
Adakah tiada langsung bukti-bukti kukuh di dalam dokumen utk dibuat pendakwaan..dan mereka ini masih menanti 'tok dalang' membawa bahan bukti baru..?
Aakah dengan melengah-lengahkan perbicaraan dengan cara menyulitkan pembelaan oleh peguam-peguam Anwar maka kes ini dapat dilengahkan sehinggalah menunggu peluang UMNO/BN serta Najib dapat diterima oleh rakyat 1Malaysia...barulah kes ini dimuktamadkan..?
Adakah ingin melihat Anwar yg sedang dalam 'uzur' sakit belakang...mati sebelum kes ini selesai..maka senang cerita tutup kes...so lengah-lengahkan laa..sampai Anwar mati..?

Minyak akan ke Mahkamah Antarabangsa manakala Buah Pala akan ke Paris



Royalti Minyak: Kelantan Cadang Bawa Ke Mahkamah Antarabangsa

KOTA BAHARU, 28 Julai (Bernama) -- Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata isu tuntutan royalti minyak oleh Kelantan mungkin dibawa ke mahkamah antarabangsa sekiranya rundingan secara "persaudaraan" dengan kerajaan pusat gagal mencapai kata sepakat.

"Kita berunding, kalau boleh secara mudah atau cara persaudaraan. Kalau tidak boleh berunding (kita) akan bawa ke mahkamah. Kalau tidak mahkamah di sini, ke mahkamah antarabangsa,"

Wakil penduduk Kampung Buah Pala, K Murugan
Penduduk bawa isu Kampung Buah Pala ke Unesco
Malaysiakini ; Wakil penduduk Kampung Buah Pala, tiba di London semalam untuk membawa isu yang melanda kampung tersebut ke peringkat antarabangsa.
Esok, Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy akan menemani Murugan untuk membawa isu Kampung Buah Pala kepada pejabat warisan Unesco di Paris.
usinkata; jika kedua-duanya sudah sampai ke peringkat antarabangsa maka patut "malu" Najib sebagai PM dan UMNO/BN parti "berpengalaman"yg telah memerintah Malaysian selama lebih dari 50 tahun utk menyelesaikan isu "ciput" ini.
Kegagalan utk menengani kedua-dua isu yg begitu mudah utk diselesaikan memaparkan kelemahan Najib sebagai PM yg begitu tebal dengan slogan 1Malaysia....
Utk kedua-dua isu ini melibatkan Kerajaan Pakatan Rakyat menampakan betapa "busuk"nya demokrasi atau semangat 1Malaysia yg menampakan wajah sebenar Najib..
Negeri yg dikuasai Pakatan Rakyat dilayan seumpama rakyat "kasta rendah"...menutup segenap ruang utk bernafas...
Nampak sangat mahkamah dan kerajaan Malaysia amat rendah mutunya...
hingga perlu ditubuh Suruhanjaya...kerana meragui "ketelusan" siasatan Polis..ingin mengadu kepada UNESCO dan bukanya Suhakam..dah membawa ke mahkamah antarabangsa kerana kreadibiliti hakim-hakim yg ada di Malaysia sekarang dibawah tahap "sedar"....

GLC ; Antara TM,Celcom,Proton dan ramai lagi....


"Keranamu Anak Malaysia..." ..bukan utk anak Najib dan kuncu-kunya sahaja..

"Ahli-ahli ekonomi Islam sejak awal lagi menolak sistem ekonomi terancang. Sebaliknya, Islam lebih menggalakkan sistem pasaran yang tidak dipengaruhi kuasa politik. Rasululah acapkali mahukan harga sesuatu barangan atau komoditi ditentukan oleh kuasa pasaran.
Cendiakiawan Islam juga tidak menggalakkan kerajaan melibatkan diri dalam perniagaan kerana ia boleh menggugat perjalan pasaran."

" Ibn Khaldun mengatakan bahawa “aktiviti perniagaan yang dijalankan oleh kerajaan adalah merbahaya kepada rakyat dan boleh merosakkan pendapatan dan pentadbiran kewangan negara”.

"Ibn Khaldun menjelaskan bahawa jika kerajaan melibatkan diri dalam perniagaan, maka ada kemungkinan akan wujud sebuah monopoli yang akhirnya menyebabkan rakyat terpaksa membayar harga yang tinggi."


"Contohnya, jika kerajaan memulakan sebuah kilang yang membuat peralatan tertentu, maka kerajaan akan mengenakan cukai tinggi terhadap barangan buatan kilang lain semata-mata untuk melindungi kepentingan mereka dalam syarikat kerajaan tersebut. Situasi sebegini akhirnya akan membebankan rakyat."

"Kedatangan Islam ke muka bumi telah membawa satu asas moral bagi sebuah sistem ekonomi yang lebih liberal. Jika kita mahu menghayati sistem ekonomi yang diredhai, maka kita perlu memastikan proses liberalisasi ekonomi yang diusahakan oleh Najib diteruskan dengan lebih meluas sehingga negara kita benar-benar mengamalkan prinsip pasaran bebas dalam kerangka kerajaan yang terhad. Hanya itu sahaja langkah ke hadapan yang lebih bermoral."


petikan dari Malaysian Insider bertajuk ; Liberalisasi ekonomi tindakan bermoral


Apa yg saya akan perkatakan nanti bahawa sememangnya langkah yg sedang dibuat Najib mempunyai agenda tersendiri...bukan utk kesenagan rakyat..tetapi ada sandiwara yg tersembunyi..Najib tidak liberalkan ekonomi utk rakyat..tetapi utk liberalkan agar masuk ke dalam kocek sendiri dan kuncu-kuncunya...sehingga sekarang tidak nampak apa yg liberalnya utk kesenangan rakyat...jika ada buktikan lah....

Namun saya membenarkan 100% tentang artikel ini..apatah lagi kenyataan yg ber'warna merah'...

Ingin saya suarakan "persoalan yg tidak pernah "mati" utk difikirkan"....

Lihat sahaja Proton...umum telah mengetahuinya ianya projek utk kerajaan mencari "dana"dengan menekan rakyat...

Lihat sahaja Telekom yg telah diswastakan dan melahirkan Celcom...segala bentuk promosi kononya...Celcom lah terlebih dahulu menikmati ganjaranya..bukan pengguna @ rakyat...
dahulu starting pack prepaid berharga rm 260..sekarang starting pack apa harga..diberi percuma sahaja..

Renung pula capaian Internet...dahulu rm 100 ke atas utk 384kbps..sekarang cuma rm 60 sahaja utk pengguna Streamyx...unlimited pula..

Apakejadahnya buat macam nie..sudah kering "darah" kami dihisap...lepas tue cuba berbuat baik dengan "mendermakan" darah bercampur virus HIV...

Dengar-dengar kenaikan tambang bas sekolah dinaikan..berbunyi pula MTUC dimana katanya perbelanjaan tambang bas sekolah merangkumi 15% pendapatan isi rumah....

Perghh..sudahlah hutang kereta dah 30%...hutang rumah lagi...30%..hutang itu ini..dah 20%..tolak tambang bas sekolah 15%..yang tinggal 5%..utk nak makan,minum,belanja harian,...cukupka 5%...

Bagi aku cukup....cukup melemaskan dan me-neraka-kan diri...

Apapula bagi anda..cukup bahagiakah........................cukup sesangat..ka..?

Berbini 86 orang...anak 170 org..mak oiiiii..!!!!!


Mohammed Belo Abubakar bersama 86 istri dan 170 anak
NIGERIA, KOMPAS.com — Cuba Anda bayangkan bagaimana rasanya jika memiliki 86 istri dan 170 anak? Itulah yang dialami Mohammed Belo Abubakar yang menikahi 86 perempuan dan memiliki 170 anak. Kendati demikian, Belo menyarankan agar pria lain tidak mengikuti jejaknya. "Hanya karena bantuan Tuhan saya bisa mengatasi persoalan keluarga," kata Belo. Dia mengaku, para perempuan itulah yang mendatangi dirinya dan minta dikawini. Menurut Belo, mereka minta dikawini lantaran kemampuan dirinya yang bisa menyembuhkan beragam penyakit. "Saya hanya berpikir bahwa Allah telah menakdirkan saya menjadi begini," ujar Belo, seperti dilansir Konseling.net. Sebagian besar istri-istri Belo adalah seperempat dari usianya, bahkan beberapa di antaranya lebih muda daripada anaknya sendiri. Surat kabar Nigeria ramai membicarakan Belo. Sementara itu, Belo sendiri dikabarkan setuju untuk memulangkan 82 istrinya kepada keluarga mereka karena dalam agama Islam, seorang pria hanya boleh menikahi empat perempuan asalkan dalam kondisi mendesak dan bisa berlaku adil. Namun, berita tersebut justru dibantah oleh Mohammed Tahir, juru bicara Belo Abubakar. "Belo tidak akan menceraikan istri-istrinya, bahkan Belo akan menikah lagi," ujar Tahir. Koran-koran Nigeria pun mewawancarai Belo Abubakar beberapa waktu lalu, saat dia menyatakan bahwa tidak ada ketentuan di dalam Al Quran yang berisi larangan memiliki istri lebih dari empat orang. Dalam wawancara dengan BBC, Belo Abubakar mengemukakan bahwa Allah telah memberinya kekuasaan untuk mengontrol 86 istrinya. Meski demikian, pihak otoritas Islam Nigeria, Dewan Agung Nigeria Urusan Islam (NSCIA), mengeluarkan kecaman kepada Belo yang dianggap melakukan perbuatan syirik karena menyatakan diri dapat berbicara dengan Allah. "Sultan mendesak kaum Muslimin agar jangan menghiraukan kelakuan Belo Abubakar yang melanggar syariah Islam, yang hanya memperbolehkan seorang pria beristri empat saja," kata salah seorang anggota NSCIA.
usinkata; Mana "mazhab" dia ikut nie...aduiii...dunia akhir zaman..

Monday, July 27, 2009

"Melayu" mana jual "Melayu"...


"Haloo..Syeikh...ana ada banyak "minyak dagu kambing" daaaa..suma ada simpan dalam tanah...sekarang ana mau jual lahh...tak banyak...USD 1 Billion saja..."
KUALA TERENGGANU – Terengganu Investment Authority (TIA) bukan lagi sebuah badan pelaburan milik kerajaan Terengganu apabila ianya diputusakan menjadi sebuah entiti persekutuan dikenali sebagai 1Malaysia Development Berhad (1MDB)Akhbar the Star pada 22 Julai lalu telah memetik kenyataan Perdana Menteri Malaysia yang berkata selepas berbincang dengan Putera Mahkota Abu Dhabi General Sheikh Mohamed Zayed Al-Nahyan, yang juga Pengerusi al-Mudabala Development.Selepas lawatan peribadinya sehari ke Abu Dhabi, Najib berkata syarikat pelaburan tersebut bersetuju untuk melabur sebanyak USD 1 bilion dalam bidang hartanah dan perkhidmatan di Malaysia.”Untuk membolehkan pelaburan ini berjaya, kerajaan telah memutuskan TIA akan di kembangkan menjadi sebuah Dana Kekayaan Diraja (sovereign wealth fund) yang akan dikenali sebagai 1Malaysia Development Bhd,”kata Najib dalam satu kenyataan.Pada asalnya TIA dicadangkan atas kepentingan menjamin kekayaan minyak Terengganu dikekalkan untuk masa depan sekiranya Terengganu tidak lagi menjadi pengeluar minyak.Ia dijangka mengumpulkan RM6 bilion dana hasil tawaran bon yang mencagarkan ‘bayaran royalti kerajaan negeri Terengganu’ yang belum diterima.Dengan pengumuman itu juga, TIA, yang dimiliki sepenuhnya oleh Perbadanan Menteri Besar Terengganu akan di letakkan dibawah Kementerian Kewangan dan dilaporkan terus kepada Perdana Menteri Malaysia.- sumber BuletinOnline
usinkata; jika ianya benar-benar terjadi maka lengkaplah slogan terbaru Najib...1Malaysia akan terjual...lelong-lelong...
"wow..!!!!..meniaga "Melayu" lagi untung dari meniaga unta..!!!..wow!!!!

Dari bawah pokok ke dalam hotel...janji bole "meeting"



IPOH, July 27 – After their verbal skirmish with the Barisan Nasional (BN) government authorities in the morning, Perak Pakatan Rakyat (PR) leaders finally convened its Rights and Privileges Committee meeting at the Syuen Hotel here this afternoon.
During the meeting, chaired by ousted Speaker V. Sivakumar, explanations from three witnesses were heard – Perak DAP chief Datuk Ngeh Koo Ham, constitutional expert Tommy Thomas and Pokok Assam assemblyman Yee Seu Kai.
The meeting was held to investigate Yee’s complaint on the events of the May 7 assembly sitting which saw the forced removal of Sivakumar as Speaker, the appointment of BN’s Datuk R. Ganesan to replace him and the latter’s act of summoning the police into the House.
In a press conference after the hearing, Sivakumar said that it was clear from evidence that the entire sitting had been illegal and should be considered “null and void”.
He said that according to the expert opinion of Thomas, no chairman of any association or body could be removed from his post by his members if the meeting was not officially opened yet.
“Similarly, the May 7 sitting had not yet begun but already the BN introduced the motion to remove me.
“And how could Ganesan be brought into the House as the new Speaker when all that time, I was still in the Speaker’s chair,” he said.
Sivakumar added that since PR deemed the May 7 sitting illegal, he had to proceed on with their duties as the legal Speaker.
“This also means that this committee is the legal Rights and Privileges Committee and we are merely carrying out our duties,” he said.
On why he did not want to choose to wait for the decision of his pending High Court case against Ganesan, due for hearing on August 6, Sivakumar said:
“Like Ganesan, I am just carrying out my rightful duties.
“Until a court decision is reached, I am the Perak Speaker,” he said.
Sivakumar also said that the committee would only reach a decision on Thursday, after it holds a second meeting, arranged to be held again, at the State Secretariat building.
This announcement caused mirth among the pressmen for it was clear that yet another standoff outside the state's administrative building could be expected on Thursday.
Sivakumar also said that Ganesan would be summoned for a second time to attend Thursday’s hearing.
“If he does not attend, we will decide on what to do. However, whether or not he comes, the committee will still make its decision,” he said.
On how the committee planned to enforce its decision however, Sivakumar smiled and said that PR would decide on what to do when the time arrived.
Shortly after the conference, PKR’s Chan Ming Kai, who is also a member of the committee, left for the State Secretariat building to serve summons notices on Perak Mentri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir and former PR comrade Hee Yit Foong, who is also the assembly’s deputy speaker.
The notices called for the two to be present at another investigation by the committee, this time to be held at 10am this Friday, also at the State Secretariat building.
Chan said that this investigation was on another complaint made by Yee, also on the May 7 sitting, but this time on the conduct of Zambry and Hee.
“Zambry was the one who introduced the motion to remove Sivakumar from the Speaker’s chair although the meeting was yet to be convened.
“Hee, on the other hand, was the one who took over the proceedings of the House from Sivakumar although he was still the legal Speaker,” he said.
The summons notice to Zambry was successfully served while the one to Hee will only be served tomorrow. - sumber Malaysian Insider

usinkata; Perak kembali "panas"...tapi yg cepat terasa tentulah Adun P'u'ngkor..Paneh pungkonqnya....

"Jika anda dilenyapkan dari dunia ini pada satu hari, anda patut tahu kenapa ini berlaku"



PETALING JAYA 27 Julai - Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang hari ini membuat laporan di ibu pejabat polis Petaling Jaya di sini berhubung ancaman bunuh yang diterima Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat.
“Ong yang sepatutnya membuat laporan polis tetapi oleh kerana beliau tidak berani berbuat demikian, saya menjalankan tanggungjawab awam saya untuk membuat laporan bagi pihaknya demi keselamatannya.
“Walaupun pandangan politik kami berbeza, saya tidak mahu sebarang keburukan berlaku pada Ong,” katanya pada sidang akhbar selepas membuat laporan polis itu pada 12.30 tengah hari.
Lim juga berkata, beliau turut melampirkan laporan dalam akhbar berbahasa Cina dan Inggeris mengenai dakwaan ancaman bunuh yang diterima Ong dalam laporan polisnya.
“Kini terpulang kepadanya untuk bekerjasama dengan polis dan biarkan mereka menyiasat,” katanya dan berharap presiden MCA itu akan memberikan fakta dan keterangan kepada polis bagi membantu siasatan.
Semalam, akhbar Sunday Star melaporan ancaman bunuh itu yang berbunyi: “If you’re wiped out from this world some day, you should know why this has happened.” (Jika anda dilenyapkan dari dunia ini pada satu hari, anda patut tahu kenapa ini berlaku). - Bernama
usinkata; Adakah ini satu konspirasi lagi..?..satu persoalan lagi yg masih berlegar difikiran...betapa mudahnya hendak "mematikan" seorang manusia tidak kira apa bangsanya...

Sunday, July 26, 2009

Royalti Minyak : Kenyataan Antara Calon PM ke 7...KU LI


According to Tengku Razaleigh however, the vesting deed agreement, which he signed on behalf of Petronas as founding chairman and CEO, entitles the state to five per cent of any revenue derived from hydrocarbon deposits found on or offshore of the state.
“If I am chairman still of Petronas, I will pay without all the fuss,”
“And I feel all the more it should be paid because I signed the agreement! There is no two ways about it. It must be paid.”
"I think it is a very straightforward issue. It shouldn’t be an issue because we signed the vesting deed agreement with all the state governments, including Sabah and Sarawak. And it’s very straightforward and very simple piece of legislation. Anybody who reads it will understand it without having to consult a lawyer."

"Simply put, we agreed to pay any state in the federation if oil is found onshore or offshore. In this instance, oil is found offshore, which is a joint development area with Thailand. And it became like that because we did not file with the Law of the Sea Convention in Geneva to reiterate that that was our offshore area. So the Thais decided to move ahead and as a result, through negotiation, we adopted the same area as a joint development area. Now that is just off the state of Kelantan."

"Under the vesting deed agreement, if oil is found there and Petronas make profit from the joint development and of course it is 50:50 share (with Thailand), Petronas will earn 50 per cent of profit. If they earn that much money, then 5 per cent must be paid to the state in cash."
sumber; Malaysian Insider 26/7/09

Teori Konspirasi Kematian MIKAEL JACKSON...MJ


Michael Jackson {MJ) adalah seorang manusia yang sangat penyayang. Banyak hartanya yang telah dihabiskan dalam membantu dan menyokong gerakan-gerakan amal seperti Afrika Amerika, mangsa AIDS, mangsa dera kanak-kanak dan bermacam-macam lagi.Walaupun dah berbuat pelbagai kebaikan, MJ masih gagal mencari ketenangan hati. Dia cumalah seorang budak yang terperangkap di dalam badan seorang lelaki. Impiannya adalah untuk menjadi budak kecil selama-lamanya. Impian ini ditambah pula dengan sejarahnya didera semasa kecil menyebabkan dia membina Neverland, tempat untuk seluruh kanak-kanak di dunia bermain dan gembira di situ.Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca tentang konspirasi pembunuhan Michael Jackson.Namun MJ telah membuat satu keputusan yang bakal memberikan impak yang sangat besar di dalam hidupnya. Melihat kehidupan dan ketenangan yang dimiliki oleh abangnya (Jermaine) setelah memeluk Islam, MJ telah membuat satu kenyataan gempar di satu press conference pada tahun 1989.“Saya telah melihat Islam di dalam abang saya, saya telah membaca buku tentang Islam dan suatu hari nanti saya mahu rasakan ketenangan dan keamanan Islam itu“.Sejak kenyataan itu hidup MJ tidak sama seperti dahulu lagi. Dituduh berasmara dengan kanak-kanak, ditambah dengan pandangan-pandangan negatif daripada media Amerika Syarikat, membuatkan MJ berada di tahap tertekan. Semua ini dilakukan agar peminat-peminat MJ melihatnya sebagai satu ikon yang gagal seterusnya membuatkan influence MJ berkurangan.Melarikan diri daripada tekanan pihak Media USA, MJ telah tinggal di England selama beberapa tahun. Di England, MJ berkawan rapat dengan Yusof Islam, Dari Yusof Islam, MJ belajar serba sedikit tentang Islam. Malah semasa di England, MJ telah berkawan rapat dengan seorang pencipta lagu, Zain Bhika yang telah menciptakan lagu “Give Thanks To Allah” khas untuk dinyanyikan oleh MJ bila-bila masa dia bersedia.Semasa kes asmaranya dengan kanak-kanak dijalankan, MJ telah melarikan diri dan menetap di Bahrain. Di sana dia menjadi tetamu khas kepada anak Sultan Bahrain. Di sinilah MJ mula mendalami Islam. MJ belajar sembahyang, baca Al-Quran dan macam-macam lagi selama 3 tahun.Akhirnya pada November 2008, MJ pulang ke Los Angeles dan membuat majlis memeluk Islam secara rasmi di rumah kawan karibnya. Pada December 2008, MJ telah pun pergi menunaikan haji bersama Sultan Bahrain dan anaknya.Untuk konsert terakhirnya, MJ mempunyai agenda yang tersendiri. Dia memaklumkan yang ini adalah konsert terakhirnya dan berhasrat untuk mengumumkan yang dia adalah seorang Muslim. Malah MJ juga mahu menyanyikan lagu Give Thanks to Allah pada konsertnya tersebut bersama Yusof Islam. Sebab itulah MJ memilih London sebagai tempat konsert terakhirnya bukannya di USA kerana takutkan pihak berkuasa USA.Pada 12.30 25 June, MJ memeluk managernya dan mengucapkan selamat malam. MJ berkata ” Selepas berlatih selama 2 bulan akhirnya saya dah bersedia untuk konsert ini”.. Selepas melambaikan tangan dan mengucapkan selamat malam, MJ pun pulang ke hotel. Tapi kira-kira jam 2.26 pagi, MJ didapat telah meninggal dunia..Semasa 911 dihubungi, banyak soalan yang ditanya seolah-olah mereka tak tahu siapa itu MJ dan di mana MJ berada. Nampaknya ada pihak yang cuba melengahkan masa bantuan tiba. Tambah pelik bila pihak hospital mengatakan hasil autopsy hanya boleh diperolehi selepas 2 bulan sedangkan teknologi sekarang dah bertambah canggih.Oleh kerana itu, keluarga MJ telah pun mengupah private doktor untuk membuat autopsy kepada MJ. Keputusannya dikeluarkan hanya selepas 4 hari. Ternyata MJ mati kerana terlalu banyak dos anaethestic, satu ubat yang mampu membuatkan jantung berhenti berdenyuti jika diambil secara berlebihan.Satu keputusan yang tidak diwar-warkan di media ialah perut MJ tidak mempunyai langsung ubat ini. Tapi darahnya dipenuhi dengan ubat tersebut. Malah badan MJ dipenuhi dengan kesan suntikan seolah-olah ada orang secara paksa menyuntik ubat tersebut ke dalam badan MJ.Dalam CNN semasa diinterview, Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama telah mengeluarkan satu kenyataan yang agak pelik.“Saya suka MJ. Saya membesar mendengar lagunya. Ia satu kehilangan yang besar tapi saya jamin tiada konspirasi dalam kematiannya”.Pelikkan kenapa seorang Presiden beria-beria cakap tiada konspirasi dalam kematian MJ sebelum keputusan rasmi autopsy MJ dikeluarkan? Kalau betullah MJ nak bunuh diri, buat apa dia beria-beria nak berlatih selama 2 bulan untuk konsert dia nie? Tak gitu?Keluarga MJ inginkan MJ dikebumikan secara Islam. Tapi CIA telah muncul dan memberi ugutan jika pengebumian secara Islam dilakukan secara awan (dalam TV). Ugutannya ialah Katherine, mak MJ tidak akan mendapat hak penjagaan anak-anak MJ sebaliknya Debbie Rowe yang akan dapat.Akhirnya mereka bersetuju untuk MJ dikebumikan secara Islam di Neverland. Tapi dengan syarat satu pengebumian olok-olok secara Kristian mesti diadakan. Itulah yang anda semua tengok di Tv. Sebab itulah keranda MJ ditutup dan tak dibukak. Sebab mayatnya tak pernah ada dalam tue. Ini semua dilakukan semata-mata nak bagitau dunia yang kononnya MJ bukan seorang Islam.
(Sheikh Ha**d)
The Brotherhood of Islam
Buletin of Bahrain
sumber; kedahlanie.blogspot.com
usinkata; KEPADAMU MJ ; AL-FATIHAH ...................................

Saturday, July 25, 2009

Takut dengan "kencing anjing" la tue...


"alaa...encik Khairy..kalo lu xmau join demo anti ISA...meh la lu join Pro ISA...gua janji pas nie gua support lu ..skrg gua tengah dok "isap" Najib...nanti gua jarum la Najib bg lu jawatan Menteri penuh..amacam..ok x tawaran gua nie..."

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin hari ini mengingatkan ahli pergerakan itu supaya tidak menyertai demonstrasi dan perarakan ke Istana Negara bagi membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), pada 1 Ogos ini.- Malaysiakini

Dah tau kalau geng Pro-ISA turun nak demo gak akan jadi huru hara..so baik tak payah turun....biaq pi la GMI nk demo..lu apahal nk gaduh-gaduh....sebelum nie BERSIH buat demo xda pon huru hara..lu org punya "anjing" saja buat kacau.....sebelum nie GMP buat demo xda pon huru hara...lu org punya "anjing" la "kencing" abis suma org sampai pedih mata..

Gua tau...lu org Pro-ISA...tak tahan pedih mata..sebab tue la bagitau 1Malaysia kalau lu org turun demo akan jadi huru hara...xmau kena sembur juga dengan "kencing" anjing UMNO/BN..

cik berahim oiiii...Tok Guru Nik Aziz pun xgentar dengan "kencing anjing" tue laaa...lu kalau takut pi masuk "lubang" la..buat buih banyak-banyak..jangan dok cakap lu org akan buat huru hara..konon nk buat spekulasi la tue..bagi rakyat takut nak demo...

suara sumbang lu..kami dah xnak dengar dah..demo nie dah lama kami rancang dan war-warkan..lu org saja nk kasi sabotaj...

kami xgentar la...pewaris konon..perkasa konon..sekali kena sergah dengan "kencing anjing"..terus jadi PEWARISPONDAN dan PERKASAM...kalau berani turun la sekali...

Lim Guan Eng sudah "murka"...



Ketua Menteri Lim Guan Eng hari ini mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menarik balik kelulusan pembangunan yang diberikan kepada pemaju projek perumahan di Kampung Buah Pala, Nusmetro (P) Sdn Bhd bagi menghalang pembangunan di kawasan itu. -Bernama


"Kerajaan negeri sekarang tidak terlibat dengan sebarang urusan atau kelulusan projek yang dicadangkan di situ dan jika pemaju mahu meneruskan projek itu, mereka perlu mengambil kira aspek sosial penduduk di situ. "


"Pemaju boleh merobohkan rumah penduduk yang terlibat pada 3 Ogos ini tetapi tanah itu tidak boleh dibangunkan dengan apa juga projek pembangunan."


"Jika pemaju masih mahu meneruskan projek itu, mereka perlu mencari jalan penyelesaian yang menguntungkan semua pihak termasuk penduduk kampung berkenaan,"


"Walaupun keputusan Mahkamah Persekutuan memihak kepada pemaju namun ia bukan alasan untuk pemaju mengetepikan aspek sosial untuk membantu penduduk terlibat."


Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak yakin MIC akan memberikan wang sejumlah RM3.2 juta untuk penduduk Kampung Buah Pala, Bukit Gelugor membeli semula tanah itu seperti dinyatakannya semalam.- Malaysiakini
"Ini berdasarkan pengalaman parti itu yang didakwanya gagal menangani masalah pemberian saham anak syarikat MIC, MAIKA Holdings kepada ahlinya."
"MIC harus membuktikan niatnya itu terlebih dahulu dengan menyerahkan wang berkenaan kepada kerajaan negeri dan bukan hanya bercakap kosong."
"MIC dan parti komponen BN yang lain harus bertanggungjawab terhadap masalah yang timbul di Kampung Buah Pala kerana ia berpunca daripada mereka."
usinkata; MIC ni macam mulukut ditepi gantang didalam BN...sekarang nie MIC umpama macam tong kosong saja...bergegar bila diketok oleh pemimpin mereka...namun hampeh..habuk pun tarak...mmg patut kaum India jangan terus mengharap sesuatu dari MIC nie..ikut sahaja macam Datuk SS Subramaniam..mmg tindakan dia nie agak terlewat..bukan apa..dah ramai yg sebenarnya sudah lari dari MIC nie...kat tempat keja aku sahaja..hampir semua sudah meninggalkan MIC ini sebelum pilihanraya umum ke 12 lagi...
apa pun welcome to Datuk SS Subramaniam...we can make u to become a "Super S" for all Malaysian people...

Thursday, July 23, 2009

Masterplan UMNO dalam 2 tahun akan datang..!!


"gua nak bagitau u all...SPRM akan jadi "leader" program kita nie tau...baru ja buat first program..program Tolak-Jatuh...minggu lepas"

PUTRAJAYA, July 23 — Umno has laid down a masterplan to regain public support in the next two years and will be organising a training and motivational programme to help strengthen the party‘s leadership next month.
Part deputy president Tan Sri Muhyiddin Yassin said the party is currently working on a detailed blueprint so that every level in the party leadership will be informed of their tasks and responsibilities.
“We want to see an impact in the near future, we have set a time frame of two years. If everything is executed well in the two years then we are confident of regaining the support of the people,” he said.


usinkata; SPRM adalah salah satu co-ordinator dalam masterplan UMNO..so dia akan bagi motivasi macam mana nak "jatuhkan" ...dan akan membantu memperkuatkan mana -mana pemimpin yg akan menjadi "penyelamat" nasi periuk mana-mana pemimpin korupsi.....

aku ingat TPM nie lupa nak bagitau..program dah jalan dah...dia pi bagi tau program nak jalan bulan depan lak...kan dah "jatuh" minggu lepas...buka ka program "tolak-jatuh" tue 1st agenda...buat-buat lupa lak Datuk nie.....

Apabila Adun Pungkor cucuh lilin..akhirnya Umno yg terbakar..

Tok Guru Nik Aziz Kata;-

"Mereka yang menghebohkan isu anggota parlimen Bukit Gantang, Dato' Seri Nizar Jamaluddin memegang lilin pada satu program di Ipoh lebih bersifat politik.

"Zambry ni orang politik bukan orang yang kaji Islam, apa kena mengena dengan fatwa agama, fatwa demokrasi pun dia tak pakai, lagi pun keluar fatwa ni tugas mufti,"
"Saya kata kalau soal agama saya tak boleh pergi, tetapi adat resam atau budaya saya boleh pergi. "

"Tiap-tiap tahun anak cucu kita menyambut ulang tahun kelahiran mereka dengan memacak lilin atas kek mengikut umur. "

"Kalau setahun sebatang lilin kemudian menghembuskan, jadi lilin ni digunakan sebagai satu perkara yang simbolik terhadap sesuatu perkara lain. Begitu juga dalam masalah yang diheboh sekarang ni,"



Cina Islam Kata;-

"Saya ingin jelaskan bahawa menyalakan lilin adalah budaya yang diamalkan oleh bangsa kami turun temurun malah ia menjadi amalan kepada penganut Islam di negara China."

"Sebab itulah jika kita berkunjung di mana-mana masjid di China kita pasti akan dapat membeli colok yang dijual di masjid,"

"Sebelum melangkah masuh ke dewan sembahyang, colok itu ditinggalkan di luar. Saya ada koleksi gambar mengenai upacara ini sebagai bukti,"

"Saya dan Nizar bersama Adun Pakatan Rakyat yang lain memegang lilin sebagai menghormati acara selingan yang diadakan dalam sidang media tersebut dan bukannya bertafakur seperti diminta."


Datuk Harun Taib Kata;-

“Hadis ini menyuruh kita meninggalkan perkara-perkara yang meragukan iaitu sesuatu yang hukumnya tidak jelas sama ada halal atau haram. Seperti majlis ini adakah ini upacara agama atau sebaliknya?

“Sebenarnya Pas telah pun membuat satu garis panduan bahawa majlis-majlis yang meragukan tidak harus dihadiri oleh pemimpin-pemimpin serta ahli-ahli kita,”

"saya tak tujukan kepada dia (Nizar), tapi kaedah umum, ada subahat, ada tak subahat, saya kata secara umum, dia (media tersebut) yang tafsir, sepatutnya Nizar tak pergi,”


usinkata;-
"depa yg nak "cucuh lilin nie".."rabun malam"..."buta ayam"....sudah "bingai" akibat takut kehilangan kuasa...nak serbu macam "kerbau gila" saja..sudah "lepu" nk menilai kefahaman umum sekarang..
"Tembak" xkena tempat...sekali terus kena batang hidung sendiri...batang hidung Umno yg semakin "kepek"...hingga terpaksa dimasukan semula ke "sekolah politik" ..belajar a b c dalam bahasa inggeris..pastue...dok "meroyan" kat rakyat agar diterima kembali Umno yg sudah "berbau bangkai reput"....
utk semua yg tidak "buta ayam dan rabun malam"..anda bijak menilai..yg mana permata yg mana kaca hitam.."

Wednesday, July 22, 2009

Kadar elektrik akan dikekalkan kepada 31.31 sen/kWh sehingga akhir tahun ini...tahun depan la baru naik..!!!


"Halooo...masa aku kat Mekah aku bermimpi...aku adalah PM terakhir dr UMNO..sebabnya aku nak naikkan harga elektrik kat Malaysia Ogos nie...so aku amik keputusan ...jangan naikan sehingga hujung tahun ini..kekalkan ok..tahun depan bole kot..sebab mimpi aku kata expired date jangan naikan tarif elektrik sampai 31 Disember 2009.."
KUALA LUMPUR: Purata kadar elektrik akan dikekalkan kepada 31.31 sen/kWh sehingga akhir tahun ini. Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, dalam satu kenyataan sebentar tadi, berkata ia sejajar keputusan kerajaan bahawa harga gas sedia ada RM10.70/MMBtu dikekalkan. Menurutnya, Kabinet pagi ini telah membincangkan cadangan Unit Perancangan Ekonomi untuk menyemak semula harga gas bagi sektor elektrik di Semenanjung Malaysia."Keputusan itu dibuat selepas mengambil kira keadaan ekonomi semasa," katanya. - Bernama
usinkata; aku ingat Najib kat Mekah mimpi kena renjatan elektik sampai hanggus...sebab tue la..balik saja terus bagitau xakan ada kenaikan tarif elektrik Ogos nie..tapi tahun depan ada kot...so utk rakyat 1Malaysia..simpan duit banyak2..nanti tahun depan tarif elektrik naik xda la penat nk membayar...dah ada simpanan la katakan..
sekali aku terjumpa berita ini..lu org pikir sendiri laa..
Tenaga(TNB) Q3 net profit more than triples-Reuters
Malaysia’s largest power firm Tenaga Nasional reported a third-quarter net profit of RM1.02 billion (US$287.3 million), more than tripling from RM298.8 million gained a year ago. Profits were boosted by a forex gain of RM603.2 million compared to losses of RM180.8 million a year ago, the company said in a statement today. -- Reuters

Jawap Tok Guru Nik Aziz kepada Adun P'u'ngkor...


Di KOTA BAHARU, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, enggan mengulas tindakan Nizar itu. (bakar lilin)
Ketika ditanya, Menteri Besar Kelantan itu sebaliknya mempersoalkan aspek politik mengenai Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri Perak.Nik Abdul Aziz mempersoalkan kesahihan tindakan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambri Abdul Kadir, kerana ianya dianggap bertentangan dengan amalan demokrasi.
"Usahkan fatwa Islam, fatwa demokrasi pun dia (Zambri) tak pakai... Itulah jawapan saya, saya dah jawablah tu", katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim. - Bernama

Raja Petra; Teori Domino UMNO/BN utk PR Selangor



Sebahagian dari anda mungkin merasakan bahawa video MACC Downfall Parody tidak sesuai ditayangkan. Maksud saya, kita sepatutnya menghormati beliau, bukan mempersendakan kematian beliau. Ya, ia merupakan satu keputusan yang sukar sama ada perlu atau tidak video itu sisiarkan. Tetapi kami melakukannya juga, bukan dengan niat untuk mempersendakan... tetapi untuk menyatakan keadaan yang sebenarnya berlaku disebalik kematiannya. Dan video tersebut menceritakan dengan jelas disebalik apa yang terjadi.Bebarapa bulan lalu, sebaik sahaja selepas kejatuhan Perak, malaysia Today mendedahkan satu perancangan untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor, Pulau Pinang dan Kedah. Malangnya, Pakatan rakyat tidak mengambil langkah-langkah untuk memperkuatkan Pakatan, sebaliknya terlibat dalam persengketaaan sesama sendiri. Dan kebanyakan daripada sengketa tersebut adalah soal-soal remeh yang melibatkan ego dan personaliti masing-masing.Perak hanya lah permulaan, Selangor, Penang dan Kedah akan menyusul. Akhirnya, semua negeri dibawah Pakatan rakyat, kecuali Kelantan akan kembali jatuh ketangan Barisan Nasional.Perancangan di Selangor mudah saja. Menteri besar, Tan Sri Khalid Ibrahim dan beberapa EXCO yang lain akan ditangkap dan didakwa atas alasan-alasan rasuah. Mereka akan ditahan selama mungkin beberapa hari didalam lokap dan kemudiannya dibawa kemahkamah. Perbicaraan akan berlangsung sepantas kilat, dimana mereka perlu meletak jawatan atau pun hilang kelayakan. Dengan itu, tamatlah riwayat Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.Modus Operandi yang dibuat sama dengan apa yang telah mereka lakukan terhadap Anwar Ibrahim pada tahun 1998. Seseorang itu tidak perlu menerima wang ataupun mendapat keuntungan kewangan untuk disabitkan dengan rasuah. Malah kalau pejabat anda digunakan untuk mengarahkan seseorang untuk melakukan sesuatu - walaupun tidak ada transaksi kewangan - itu pun boleh dianggap rasuah dan anda boleh dipenjarakan.SPRM telah diarahkan untuk mencipta kes terhadap beberapa pemimpin Pakatan Rakyat Selangor. dari Menteri Besar hingga lah kepada Ahli EXCO. Dan untuk mensabitkan pemimpin ini dengan rasuah, pegawai-pegawai yang lebih junior akan ditahan dan dipaksa membuat kenyataan bahawa ketua mereka telah mengarahkan mereka ‘melakukan sesuatu’. Ini akan digunakan sebagai bukti untuk menangkap dan mendakwa pemimpin Pakatan Rakyat.Perlu diingat, Anwar Ibrahim telah ditangkap, didakwa, didapati bersalah dan dipenjara selama 6 tahun dengan cara yang serupa! Apa yang perlu mereka lakukan ialah dengan mendedahkan bahawa Anwar telah mengarahkan Cawangan Khas untuk ‘campurtangan’ dalam siasatan polis. Dan itu sudah merupakan bukti yang kuat untuk menghantar Anwar ke penjara.Semua ini terdedah semasa perbicaraan Anwar pada tahun 1998 walaupun ramai tidak memahami akibatnya waktu itu. Pegawai cawangan Khas memberi keterangan bahawa Anwar telah memanggil mereka kepejabatnya. Dan semasa didalam pejabat Anwar, mereka berbincang. Dan perbincangan tersebut berkisar tentang Anwar mengarah Cawangan Khas untuk memaksa Azizan Abu Bakar untuk menarik balik tuduhan liwatnya.Setiausaha politik Anwar pada masa itu, Azmin Ali, memberi keterangan bahawa Anwar tidak memanggil pegawai cawangan Khas kepejabatnya. Mereka sebenarnya datang kepejabat Anwar dan memohon untuk berjumpa Anwar. Azmin memberitahu bahawa Anwar sibuk dan tidak dapat menemui mereka tetapi mereka memberitahu Azmin bahawa perkara itu penting dan mendesak supaya mereka dibenarkan berjumpa Anwar.Dan apabila mereka berjumpa Anwar, mereka cuba untuk mempengaruhi Anwar untuk membenarkan mereka menahan azizan supaya mereka boleh menyoalsiasat dan mengetahui siapakah ‘kuasa’ dibelakang tuduhan liwat tersebut. Tetapi Anwar keberatan untuk membenarkan mereka dan memberitahu bahawa dia memerlukan masa untuk memikirkannya.Anwar kemudiannya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dr. mahathir dan meminta nasihat. Mahathir menasihatkan Anwar untuk membiarkan saja tuduhan tersebut. Mahathir mengatakan, kalau Anwar mahu bertindak pada setiap tuduhan, mana mungkin mampu melakukan kerja-kerja yang lain.Pegawai Cawangan Khas kembali menemui Anwar dan Anwar memberitahu mereka apa yang dikatakan oleh Mahathir. Pegawai cawangan Khas, walaubagaimanapun, berkeras meminta Anwar membenarkan mereka menahan Azizan. Perkara ini melibatkan ‘keselamatan negara’. Ia bukannya tentang Anwar tetapi tentang ‘beberapa kuasa’ yang merancang untuk menjatuhkan Timbalan Perdana Menteri dan adalah penting untuk polis mengetahuinya demi keselamatan negara.Akhirnya Anwar tidak mempunyai pilihan melainkan bersetuju.Isunya mudah. Adakah Anwar mengarahkan Cawangan Khas kepejabatnya atau mereka yang datang berjumpa Anwar? Dan adakah Anwar yang mengarahkan mereka menahan Azizan atau Cawangan Khas yang meminta kebenaran untuk menahan Azizan?Anwar and Azmin said it was the Special Branch officers who came to Anwar’s office and it was they who insisted that they meet Anwar. Anwar did not summon them to his office. And Anwar did not agree for them to arrest Azizan. It was the Special Branch that insisted Anwar allow them to arrest Azizan. But before they could do that Anwar would first have to make a police report.Anwar dan Azmin memberitahu bahawa pegawai Cawangan Khas yang datang kepejabat Anwar dan merekalah yang mendesak untuk berjumpa Anwar. Anwar tidak menjemput mereka dan Anwar tidak bersetuju untuk mereka menangkap Azizan. Sebenarnya, Cawangan Khas lah yang mendesak untuk membenarkan mereka menahan Azizan Tetapi sebelum mereka melakukan perkara tersebut, Anwar perlu membuat laporan polis terlebih dahulu.Mahkamah menerima hujah Cawangan Khas, bukan hujah Anwar dan Azmin walaupun semasa perbicaraan, pegawai Cawangan Khas menyatakan bahawa mereka sanggup menipu kalau diarahkan berbuat demikian. Apapun, Anwar didapati bersalah dan dihantar kepenjara.Tak susah untuk menghatra seseorang kepenjara kerana rasuah. Apa yang diperlukan ialah untuk mendapatkan seseorang untuk memberi keterangan bahawa seseorang telah mengarahkan dia untuk ‘melakukan sesuatu’. Dan sekiranya ’sesuatu’ itu dianggap menyalahgunakan kuasa, seseorang itu boleh dipenjarakan.SPRM mahukan Teoh berkata bahawa dia juga telah diarahkan untuk melakukan ’sesuatu’ oleh mereka didalam kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Sekiranya dia berkata sesuatu, maka SPRM mempunyai kes terhadap pemimpin Pakatan Rakyat. Dan mereka mahukan semua ini dilakukan dengan cepat. Ianya mesti diselesaikan sebelum Jumaat kerana itu merupakan hari dimana Tan Sri Khalid dan beberapa ahli EXCO akan ditangkap.SPRM terpaksa bekerja overtime. Tarikh akhir ialah Jumaat. Mereka mahukan Tan Sri Khalid ditangkap pada hari tersebut. Dan mereka akan melakukan kekerasan terhadap Teoh, jika perlu, untuk memaksa Teoh melakukan apa yang dimahukan oleh SPRM.Dan didalam keghairahan mereka untuk memaksa Teoh…mereka membunuhnya. Saksi terpenting kini sudah mati. Dan mereka tidak dapat menangkap Tan Sri Khalid dan ahli-ahli EXCOnya pada hari Jumaat seperti yang dirancangkan.Kini…SPRM terpaksa merancang kembali. Mereka kini memerlukan seorang ’saksi’ baru. Beberapa pegawai junior didalam Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor perlu ditahan sebagai saksi dan mereka akan dipaksa memberi keterangan bahawa mereka telah di’arahkan’ untuk melakukan sesuatu oleh ‘pemimpin tertentu.’ Kemudian, ‘pemimpin’ tertentu ini akan ditahan dan didakwa kerana rasuah. Ketika itu, Pakatan rakyat selangor akan digulingkan.Ya…tontonilah MACC Downfall Parody sekali lagi. Ada banyak kebenaran dalam gurauan tersebut. Video tersebut mungkin lucu seolah-olah satu gurauan. Tetapi ia bukanlah sebenarnya lucu terutama dalam usaha SPRM untuk menumbangkan Pakatan Rakyat Selangor.


usinkata; utk nk tgk video u all klik ja kat link MACC Downfall Parody yg bertulisan biru kat atas nun....aku cukup-cukup yakin dan bersetuju dengan teori terbaru Raja Petra ini..thanks bro kerana mendedahkan teori yg logik ini...inilah Teori Domino UMNO/BN...
Pandainya Najib n kuncu-kuncunya....konon p buat umrah...rupanya dah rancang nk buat jahat pastue buat wayang kononya dah bertaubat...adoiii...dengan tindakan beliau n kuncu-kuncunya perlukah aku memuji dan memuja dan bersangka baik terhadap UMNO/BN...gerombolan itu baik sedikit sahaja dari Zionis...gerombolan ini tidak akan paham dengan menggunakan bahasa yang baik-baik..telinga mereka senang mendengar caci maki dari aku ini...seorang technician "pekak" yg tak punya apa-apa...sekadar meluahkan apa yg terbuku dihati...............

Tuesday, July 21, 2009

Pembakar Ratusan Umat Islam Hidup-Hidup hanya dikenakan hukuman penjara seumur hidup sahaja...!!!!


Milan Lukic (kiri) dan Sredoje Lukic (kanan) menunggu vonis di pengadilan PBB di Den Haag, Belanda, 20 July 2009.
DEN HAAG, KOMPAS.com — Dua saudara sepupu asal Serbia Bosnia, Milan Lukic dan Sredoje Lukic, divonis bersalah oleh Pengadilan Kejahatan Perang Internasional untuk bekas Yugoslavia (ICTY), Senin (20/7) waktu Den Haag atau Selasa WIB.Mereka terbukti membakar hidup-hidup ratusan Muslim Bosnia dalam perang 1992-1995 di negara itu.Milan Lukic (41) dijatuhi hukuman penjara seumur hidup oleh pengadilan di Den Haag itu karena pembunuhan sekurang-kurangnya 119 orang Bosnia dalam dua insiden pada Juni 1992. Saat insiden terjadi, Milan memimpin sebuah kelompok paramiliter Serbia yang dikenal sebagai "Garuda Putih" atau "Penuntut Balas". Sredoje Lukic (48), yang juga anggota kelompok itu diganjar 30 tahun penjara.
usinkata; Dimana pemimpin Islam OIC..cukupkah sekadar hukuman penjara seumur hidup dan 30 tahun sahaja..celaka ini patut dihukum pancung sampai mati dikhalayak ramai...ALLAHUAKBAR

Quake, tsunami potential high on U.S. west coast


Ini Nato Map...tapi yg berpotensi nk "kena" US,Britian,Canada,northwest dan west coast...
WASHINGTON (Reuters) - Scientists have underestimated the potential for a giant quake and tsunami that could swamp much the U.S. northwest and Canadian west coasts, British and U.S. researchers said on Monday.
Geological evidence suggests there have been earthquakes in the past that were even stronger than a magnitude 9.2 quake -- the second-biggest ever recorded -- which caused a 42-foot-high (12-meter-high) tsunami in the Gulf of Alaska in 1964, they said.
"Our data indicate that two major earthquakes have struck Alaska in the last 1,500 years and our findings show that a bigger earthquake and a more destructive tsunami than the 1964 event are possible in the future," Ian Shennan, a professor of geography at Britain's Durham University, who led the study, said in a statement.
"The region has been hit by large, single-event earthquakes and tsunamis before, and our evidence indicates that multiple and more extensive ruptures can happen."
For their study, the teams at Durham, the University of Utah and Plafker Geohazard Consultants studied subsoil samples and sediments from the Alaskan coast and found evidence of major disasters 900 years ago and 1,500 years ago.
Writing in the journal Quaternary Science Reviews, they said the underlying geology of the region shows a very large and widespread quake is possible.
"The 1964 tsunami spread southward along the coast of British Columbia, Washington, Oregon and into northern California," University of Utah geologist Ron Bruhn said in a statement.
"Our work suggests that the northeastern end of the Aleutian megathrust has greater earthquake magnitude and tsunami potential than previously thought," he added.
Tsunami warning systems have been installed along the U.S. west coast and around Hawaii and experts are working to improve them since a quake off Indonesia in 2004 caused a monster tsunami that killed 230,000 people and devastated coastlines from Thailand to Sri Lanka.
sumber; Reuters.com

Bohong, Gempa Atau Tsunami akan Terjadi Besok


JAKARTA, KOMPAS.com - Jelang gerhana matahari total yang akan terjadi Rabu (22/7), kembali beredar email yang menyatakan akan terjadi gempa besar berkekuatan 6 skala Richter dan tsunami. Informasi dalam selebaran elektronik tersebut dibantah kebenarannya oleh Thomas Djamaluddin,Peneliti Utama Astronomi-Astrofisika Lembaga Penerbangan dan Antariksa Nasional (LAPAN).
"Berita itu bohong, kemungkinan terjadinya gempa terkait dengan posisi bulan baru dan purnama kecil sekali," kata Thomas Djamaluddin ketika dihubungi Kompas.com, Selasa (21/7). Ia mengatakan walaupun dari segi hipotesis, kemungkinan terjadinya gempa akibat posisi bulan baru dan purnama ada, tetapi sampai saat ini belum ada penelitian yang dapat membuktikan secara konklusif kalau ada keterkaitan di antara keduanya.
Thomas mengakui dari catatan selama ini, ada beberapa peristiwa gempa yang terjadi saat purnama, seperti tsunami di Aceh pada tahun 2004, di Padang Mentawai tahun 2005, dan di Yogyakarta pada tahun 2006. Namun menurutnya, tetap saja belum dapat diambil kesimpulan bahwa akan ada gempa atau tsunami saat gerhana matahari total Rabu (22/7) besok.
Lebih lanjut dia mengatakan bahwa gerhana mungkin hanya sebagai pemicu terjadinya gempa. Penyebab gempa terdapat di kulit bumi, karena gerhana matahari total menyebabkan pasang surut, maka ada kemungkinan pasang surut tersebut mempengaruhi kulit bumi. Sampai saat ini belum ada satu pun penelitian yang dapat meprediksi gempa seperti dipaparkan dalam email tersebut.
sumber :- kompas.com

Halalkah Udang Geragau/Kepal Ini...


Selama 3 hari bermula 10-12 Julai 2009, aku berkesempatan mengiringi Ketua Jabatan ke lawatan penyelidikan ke Daerah Larut Matang dan Kerian, Perak. InsyaAllah bermula dengan entri pada hari ini, aku akan menyelitkan apa yang menarik di daerah tersebut. Mana yang baik ambillah ia dijadikan contoh. Manakala yang tidak dijadikan ingatan sepanjang hidup.

Aku pasti, bila ditanya tentang udang geragau. Pasti kalian rasa teruja dengan rasanya. Udang geragau ini apabila dimasak dengan nasi goreng memang menyelerakan. Itu belum lagi di tambah dalam masakan-masakan lain dan ada sesetengah mereka menjadikannya bahan utama utama untuk resipi sambal dan kuah bagi mee.

Aku terjumpa secara tidak sengaja industri ini ketika hari terakhir selepas tiba di jeti Kuala Gula, Kerian semalam. Aku lihat masyarakat Cina di sini yang merupakan nelayan kebanyakannya, menjadikan udang geragau sebagai hasil pendapatan mereka. Aku agak terkejut dengan penemuan ini. Lihat sajalah udang yang dijemur itu hanya diletakkan di atas kanvas di atas tanah. Selalunya bagi mereka yang arif, penjemuran seperti ini dibuat di atas pangkin khas.

Udang geragau yang basah dijemur. Kemudian pekerja Indonesia membalik-balikkan udang itu supaya ia cepat kering. Apa yang tidak sepatutnya berlaku ialah, pakaian pekerja berkenaan.



Lihatlah mereka hanya berpakaian seluar pendek sahaja. Rambut dan peluh bila-bila masa sahaja boleh tercampur sekali dengan geragau tersebut.

Lihat juga kasut yang mereka pakai. Kasut itulah juga digunakan untuk memijak tanah di luar kanvas. Sedap bukan udang geragau yang kita makan?


Ini pula penemuan yang lebih mengejutkan! Tiba-tiba aku ternampak dua ekor anjing berkeliaran di kawasan jemuran tersebut.
Anjing-anjing tersebut dengan selamba melalui kawasan kanvas jemuran. Manakala pekerja industri itu hanya membiarkan anjing-anjing itu tanpa dihalau.

Lihatlah betapa enaknya geragau yang bakal tiba di rumah kita dikongsi bersama dengan anjing-anjing ini. Malah dapat dilihat anjing-anjing berkenaan memijak geragau yang sedang dijemur tersebut.

Aku semakin teruja melihat gelagat anjing-anjing tersebut dan terus menghalakan D60 untuk meneruskan kerja-kerja mengambil gambar. Dan…..

Gambar di atas menjadi finale kepada industri geragau yang aku lihat! Lihatlah kelibat sang anjing di kiri gambar yang sengaja kencing hanya beberapa sentimeter sahaja dari kanvas jemuran! Astagfirullah! Jadi kalian, masih mahu makan udang geragau lagi? Entah mengapa aku geleng kepala. Dalam keadaan kita gegak gempita dengan isu makanan halal di Malaysia, kita masih terlupa melihat perkara syubhah seperti ini. Aduhai!


utk makluman lanjut sila klik kat sini ;- http://www.bluehikari.com/nikki/2009/07/13/larut-matang-1-industri-geragau/


usinkata; Terima kasih kepada Ahmad Faizul kerana mengirimkan laporan tergempar ini...

Tok Guru Kata....Kes Beng Hock: Tubuh Suruhanjaya Bebas diRaja


"Saya cukup tergamam menerima berita penuh misteri di hari pemergian mendiang pada awal petang 16 Julai lalu. "

"Lebih tragik apabila bencana yang menimpa mendiang, berlaku sewaktu beliau sedang memberikan kerjasama berhubung satu siasatan,"
"Dalam Islam tetamu wajib dihormati dan dilindungi."

"Tidak boleh sekali-kali timbul sebarang syak terhadap status keselamatan tetamu dalam apa jua keadaan, di mana Islam secara automatik mewajibkan jaminan perlindungan diberi tuan rumah. "

"Jaminan perlindungan ini meliputi soal maruah, air muka, keturunan, harta benda dan nyawa. Ini soal hak asasi yang dijamin oleh Islam. Ini konsepnya,"
"Sebuah Suruhanjaya Bebas di Raja perlu ditubuh dalam tempoh terdekat bagi menyiasat kes tersebut secara lebih telus. "

"Jika dalam banyak hal kita sering bercakap tentang integriti dan ketelusan, maka inilah ketika untuk membuktikannya,"

Monday, July 20, 2009

Teoh beng Hock : Kerana RM 2400.00 nyawanya melayang...


He was being questioned as a witness to a corruption case involving RM 2,400. Yes two thousand and four hundred ringgit as opposed to the RM 4 billion (PKFZ) and many more millions exposed cases involving the ruling party (Khir Toyo) which the MACC (Malaysian Anti-Corruption Commission) has chosen to conveniently ignore.
For RM2400 the MACC questioned Teoh Beng Hock, 30, an aide of Selangor state executive councillor Ean Yong Hian Wah, throughout the night and the next morning he was found dead apparently after falling from some floors up the MACC building. Now, a lot of questions are being asked. Who is responsible? What drove him to jump if he did jump?
usinkata;..........murahkan nyawa seseorang insan...?

Adun Pangkor VS Timbalan Mufti Kedah Syeikh Marwazi Dziyauddin


Adun Pangkor tanya....

IPOH: Ulama Pas patut mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, menyertai majlis nyalaan lilin bagi memperingati kematian setiausaha politik kepada Exco Selangor, Teoh Beng Hock di Ipoh, Jumaat lalu. Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata sebagai parti yang mempunyai ramai ulama besar yang arif tentang hukum agama maka adalah wajar untuk golongan ulama Pas memberi penjelasan mengenai tindakan bekas Menteri Besar Perak itu menyertai majlis sedemikian. -Berita Hairan


Timbalan Mufti Negeri Kedah jawab....
ALOR SETAR - Perhimpunan menyalakan lilin sebagai memperingati si mati bukan amalan keagamaan dan hanya dianggap sebahagian budaya masyarakat bukan Islam. Berikutan itu, orang Islam yang turut hadir pada perhimpunan seumpama itu, hanya sekadar memberi sokongan moral dan tidak salah di sisi agama. Timbalan Mufti Negeri Kedah, Syeikh Marwazi Dziyauddin ketika diminta mengulas pembabitan orang Islam dalam perhimpunan nyalaan lilin, berikutan kematian kontroversi Setiausaha Politik ahli Exco Kerajaan Selangor, Teoh Beng Hock, menegaskan selagi tindakan itu bukan amalan agama tertentu, ia dibolehkan. -Sinar Harian(edisi utara)
usinkata; xsempat ulama PAS kata...Timbalan Mufti Kedah dah kata..aku xmau kata apa...

Adik Keldai UMNO/BN dah kantoii!!!!!


Polis: 'Restoran berahi' tidak wujud
Malaysiakini
Polis yang menyiasat lokasi "Restoran Berahi" seperti yang dilaporkan dua wartawan akhbar Harian Metro hanya menemui sebuah tangki air dan reban ayam di atas bumbung restoran yang dimaksudkan itu.Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Kontinjen Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata restoran berahi yang didakwa dua wartawan itu sebenarnya tidak wujud.
usinkata; sebenarnya aku langsung tak "tergiur" utk membaca laporan dari "adik Keldai UMNO/BN yg sering memaparkan berita sensasi sejak dari dulu lagi..
Inilah kerja mereka sebenarnya....mengada-ngadakan apa yg tiada utk melariskan akhbar mereka...
aku ingat bukan ini sahaja tembelang dan temberang mereka..sejak dari dulu lagi lebih banyak yg tiada daripada ada...dan diada-adakan...
bijak benor wartawan "cikai" yg menulis laporan Restoran Berahi..aku ingat esok lusa menggangur la depa nie...
Oleh itu utk pembaca setia Harian Metro harap berubah kepada akhbar lain laaa...nk lagi senang xpayah beli terus..bukan ada apa sangat..banyak iklan dari berita..dan tak berfaedah..yg faedahnya berita nombot ekoq buat kaki ekoq..itulah faedah bagi depa..
sebanranya aku dah lama boikot Haria Metro nie...nak jelng pon rasa sakit biji mata...aku lebih senang layan kosmo...aku layan pon sebab nk baca hal ehwal dunia dan sukan ja...berita dalam negeri..jangan mimpi la aku nk baca...dah tau dah auta depa...

Sunday, July 19, 2009

Logo Sijil Halal 1Malaysia


PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor, melakukan tawaf mengelilingi Kaabah di Makkah lewat malam tadi. Turut kelihatan anak beliau Nor Ashman Razak (belakang). Beliau sebelum itu menghadap Raja Arab Saudi, Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud yang juga Penjaga Dua Rumah Suci bagi membincangkan hal dua hala dalam rangka lawatan empat hari ke Arab Saudi. - Foto Bernama
Kalau xpercaya...gambar ini akan terpampang dimuka hadapan akhbar esok..ianya sudah tentu akan mendapat liputan meluas didalam akhbar Keldai UMNO/BN..
Tengok saja aku gambar 3 beranak nie...apa yg terlintas dihati..
confirm Najib hendak promosikan diri dan keluarganya utk 1Malaysia agar dilihat sudah berubah atau ingin menjadi "baik" dimata rakyat....
Bijak benar Najib dan kuncu-kuncunya merencanakan agenda sebegini..sudah tentu ini salah satu langkah utk memujuk rakyat 1Malaysia agar "lebih" menerima Najib sbg Perdana Menteri yg terbaik utk rakyat
Aku ingat ini "Umrah Kosong" dari Najib dan keluarganya....kenapa perlu diambil gambar dan ditayangkan kpd rakyat 1Malaysia..jika benar kehadiran dan ziarah Najib 3 beranak utk mendapat keberkatan dan mencari pahala umrah..tak perlu diambil gambar seperti ini...kalau utk simpanan pribadi xpa la..ini ditunjuk pula kat rakyat 1Malaysia...
Namun apa yang pasti..dengan gambar ini masih belum dapat meredakan apa yg berlaku di dalam negara sekarang ini...kematian Teoh Beng Hock dibangunan SPRM mencacatkan agenda Najib yg mengharapkan sesuatu yg baik apabila dia dan keluarganya mengerjakan umrah...
Dengan gambar ini ...ianya tak ubah seperti Logo Sijil Halal 1Malaysia...dengan adanya logo ini..rakyat 1Malaysia tidak perlu rasa khuatir dan was-was utk "mengguna pakai" dan "memiliki"Perdana Menteri Naib razak serta bininya Rosmah Mansur....
usinkata; Berani juga Najib dan Rosmah buat umrah ekk...aku ingat depa nie takut "terbakar" ja sebaik saja jejak kaki ke tanah haram suci Mekah...
Nasib baik Allah masih menyayangi mereka berdua..ini bermakna..pintu taubat masih lagi terbuka utk mereka berdua...usinwafer berdoa..mereka ini mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah utk berubah dari baik kepada lebih baik..bertaubatlah...
namun..jauh disudut hati...mahukah mereka ini bertaubat.......
hanya Allah jua yg Maha Mengetahui....

Ehud Barak & Zahid Hamidi


Pemimpin Pengganas Terbesar Dunia

Akhirnya aku mengakui kebenaran laporan Bernama mengenai pertemuan Zahid Hamidi dan Ehud Barak..namun kepercayaan itu berada dalam 50-50 lagi...

Aku xcaya dia jumpa face to face dan duduk berbincang...
namun aku caya yg Zahid Hamidi just selisih bahu dengan Ehud Baak ja..

Kalau benar Zahid ada bertentang 4 mata dengan Ehud Barak...malang sungguh Malaysia mempunyai pemimpin seperti ini...bukan ka Malaysia sudah memuktamadkan tiada hubungan diplomatik dengan Negara Pengganas itu..

Kenapa nk syok sendiri kata pi jumpa pemimpin Zionis haramjadah itu...
Adakah cerita ini hanya utk meng-angkat dan memperbesar-besarkan bahawa Zahid Hamidi diiktiraf di mata dunia sebagai Menteri Pertahanan yg paling berani berjumpa dan mengarahkan sesuatu kepada Rejim Zionis ini...

Gambar : "Justice for Beng Hock" di Stadium Kelana Jaya


Teoh's death: The answer is in the next elections! - MalaysianMirror


The crowd of thousands at the Kelana Jaya stadium to protest the suspecious circumstances surrounding Teoh Beng Hock's death.-Malaysian Insider



from Malaysiakini
Lebih 3,000 orang membanjiri Stadium Kelana Jaya menuntut keadilan bagi Teoh Beng Hock yang ditemui mati Khamis lalu, selepas disoal siasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ( SPRM) berhubung dakwaan salahguna peruntukan untuk DUN di Selangor.



from Malaysiakini

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009