Monday, May 4, 2009

"memBERSIHkan langit Malaysia yg semakin gelita"



*artikel ini terpilih utk disiarkan oleh kedahlanie.blogspot,detikdaily&utaraonline 05/05/09

Baju hitam protes sidang DUN

Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) tidak mahu lagi berbaju kuning, ia akan melancarkan kempen berbaju hitam sempena membantah sidang DUN Perak, Khamis ini. NGO yang terkenal dengan demonstrasi besar pada 2007 kini membawa slogan baru, "1Malaysia Gelita, Demokrasi Didahulukan, Adakan Pilihanraya Sekarang" - meniru slogan perdana menteri baru...sumber www.malaysiakini.com

Polis kata ; "Perhimpunan tanpa permit adalah perhimpunan haram dan menyalahi undang-undang dan tindakan akan diambil mengikut undang-undang sedia ada ke atas mereka yang terlibat dalam perhimpunan haram termasuk mereka yang merancang atau yang menganjurkan perhimpunan-perhimpunan tersebut,"

usinkata; Bagaimana pula dengan Kerajaan Haram BN Negeri Perak yg sememangnya "Haram" dan meyalahi undang-undang tubuh negeri Perak...?

Pemikiran "cetek" saya berkata ....harap Sultan setuju tangguhkan sidang DUN sehingga kes "Siapa MB Perak..Nizar atau Zambri.." diputuskan oleh mahkamah terlebih dulu..jangan biarkan gelora yg terbuku dihati rakyat membuak-buak keluar bertaburan dijalanraya..
Kepada "Bersih" harap esok akan mencatatkan satu lagi sejarah negara utk mem"BERSIH"kan langit Malaysia yg semakin gelita...kami menanti keputusanmu...

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009