Tuesday, May 5, 2009

Wong Chin Huat..tabahkan hatimu...


*artikel ini terpilih utk disiarkan oleh kedahlanie.blogspot&detikdaily 05/05/09

Aku menerima sms dari InfoKeadilan pada pukul 08:49:58pm..:-

"Blogger Wong Chin Huat ditahan dibawah Akta Hasutan pada pukul 8:00pm tadi berhubung dengan isu DUN Perak ...dia kini ditahan di Bahagian Siasatan Jenayah komersial..(belakang Bank Negara)..

usinkata; sungguh sensitif isu DUN Perak sekarang ini....hingga meneggelamkan laungan 1Malaysia oleh PM ..nampaknya kini Kerajan BN/UMNO begitu bersungguh-sungguh mempertahankan Kerajaan Haram BN/UMNO Perak..hingga menggunakan undang-undang rimba utk menakut-nakutkan rakyat menerima dan memberi reaksi terhadap sesuatu isu..

Siapalah itu Wong Chin Huat..?...saya kat sini hanya mampu bersimpati sahaja..siapalah aku ini..hanya technician "pekak" ja..harap pihak-pihak yg mampu melakukan sesuatu dapat membela nasib rakan kami WONG CHIN HUAT..

No comments:

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009