Thursday, July 16, 2009

Teoh Beng Hock: Sejarah Hitam mula tertulis...pahit utk menelan..


Aku menerima sms dari adil news..."Teoh Beng Hock, Pembantu kepada Exco Selangor Ean Yong mati terbunuh ketika dalam tahanan SPRM di Shah Alam kira-kira 3 petang tadi. Beliau ditangkap SPRM semalam."
Nasib baik aku xterjatuh dari moto apabila curi-curi membaca sms yg mmg mengejutkan aku..
Tidak pernah berlaku didalam sejarah negara dimana "tahanan mati didalam lokap SPR @ SPRM"...ini kali pertama berlaku dalam negara..
Sehingga detik ini (ketika kata aku ini ditulis) sudah tentu ada kumpulan yg berhimpun di perkarangan bangunan SPRM di Shah Alam dengan memakai baju hitam dan membawa lilin..
Mereka dan juga aku serta 1Malaysia menuntut kebenaran tentang apa yg berlaku terhadap Teoh Beng Hock setiausaha politik ekco kerajaan Selangor -Saudara Ean Yoing Hian Wah.
Salam takziah buat keluarga mendiang Teh Beng Hock
dari:- usinwafer - seorang technician "pekak"
usinkata; macam-macam yg sedang berlegar didalam kepala hotak aku mengenai insiden ini..
adakah ada "puaka" terlepas dan masuk ke dalam bangunan SPRM itu...siapa "puaka" itu.."siapa pembelanya"..siapa yg "dibelanya"...arghhhh...aku xmau tulis lagi..bahaya..nanti "puaka" itu mai umah aku lak..

1 comment:

Anonymous said...

klu dia bunuh diri macam mana pulak tu?

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!

Hoiii !!!! INGAT TAU !!!
"Saya memerlukan sokongan 1.2 juta penjawat awam. Sekiranya anda mahu dibayar gaji yang lebih baik di masa depan, saya perlu mengukuhkan asas perolehan kerajaan kerana kalau tidak, dari mana saya akan dapat wang untuk membayar penjawat awam?"- petikan kenyataan Najib Razak yang mengaku tiada idea lain utk nak bayar gari penjawat awam melainkan kenakan cukai kepada semua rakyat..Pada masa yang sama Kerajaan BN mahu mengurangkan cukai syarikat/cukai koparat..Pada 1988 cukai koparat adalah 40%..tetapikini telah dikurangkan kepada 25%..

Tapak-Tapak di Apadianie sejak 24 Mac 2009